Espai europeu d'educació superior

27/09/2016 | Secretaria General
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Les accions relacionades amb l’espai europeu d’educació superior portades a terme per part del Vicerectorat d'Estudis durant el curs acadèmic 2015/2016 han estat les següents:

Formació/difusió

Dins de les accions emmarcades en formació cal destacar:

  • Continuïtat de l'assignatura L'Espai Europeu d'Ensenyament Superior i el paper de l'estudiantat, amb un total de dos cursos. Des de la primera edició, en el curs 2004/2005, l'han superada un total de 1.417 estudiants i estudiantes, els quals han conegut els canvis que s'han produït en el procés de convergència europea.
  • Participació en el curs de formació per al PAS: La gestió als departaments i centres de l’UJI. Aplicacions informàtiques de suport a la planificació i ordenació acadèmica. Dues edicions per tal de formar el personal adscrit a les unitats administratives dels centres i els departaments.
  • Participació en el curs per a directius: Processos de gestió acadèmica a l’UJI, amb l'objectiu de donar a conèixer els programes de qualitat de les agències, com s’han desenvolupat en els títols de l’UJI i la participació dels diferents serveis.

Entre les accions de difusió cal destacar:

  • V Jornada Nacional sobre Estudis Universitaris i I Taller d’Innovació Educativa amb el lema Estructura de títols v3.2 en la qual han participat 112 representants de diferents universitats espanyoles. Les conferències s’han centrat en les modificacions en el marc jurídic universitari i sobre universitats emprenedores. A més, cal destacar una taula redona sobre experiències reals del 3+2 i el mapa de títols.
  • Canal Espai Europeu. Espai web on s'actualitza tota la informació generada sobre l'EEES. Està estructurat en dos blocs: d'una banda s’hi publiquen tots els documents generats per organismes europeus, el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport i la Universitat Jaume I; d'altra banda, s'hi actualitza tota la informació relacionada amb els plans d'estudi de grau, màster i doctorat com ara la publicació de les memòries i dels informes de modificacions i renovacions de l'acreditació.
  • Web d'estudis: actualització de la informació del web de títols oficials i del díptic informatiu.

Eines tecnològiques de suport al procés de gestió de les titulacions

  • Aplicació Gestió de guies docents. Eina informàtica per a l'elaboració de les guies de les assignatures de grau i màster, dissenyada per a contenir els apartats més rellevants de la memòria de verificació.
  • Aplicació Verifica UJI. Aquesta eina informàtica ha estat utilitzada per les comissions acadèmiques internes que han elaborat els títols de grau, màster i doctorat.
  • Aplicació Gestió del TFG i TFM. Eina creada per a gestionar tot el procés de creació i assignació de propostes del Treball Fi de Grau i Treball Fi de Màster.
Informació proporcionada per: Secretaria General