“Spring International University: Knowledge Forum about the Europe of the Peoples”

25/04/2023 | FCJE

Alumnes de Grau Dret de la nostra Facultat participen en laSpring International University: Knowledge Fòrum about the Europe of the Peoples

Divendres passat 21 d'abril es va celebrar en la Universitat de Barcelona la "Spring International University: Knowledge Fòrum about the Europe of the Peoples”, projecte d'innovació educativa promogut per l'Àrea de Dret Romà de la nostra Facultat en col·laboració amb altres universitats espanyoles i europees.

El projecte persegueix a partir de l'organització de trobades entre estudiants de diferents universitats europees fomentar els contactes internacionals i el coneixement mutu dels pobles. Els estudiants elaboren un assaig sobre una temàtica d'interès jurídic actual des d'una perspectiva interdisciplinària que presenten públicament en la jornada dedicada als debats. El projecte que es desenvolupa íntegrament en anglès, va tenir una primera edició en línia en el curs 2020-2021, i en aquesta ocasió, per primera vegada, ha sigut possible desenvolupar-lo presencialment.

En aquesta edició han participat alumnes de la Universitat de Barcelona, Università degli Studi di Bari, University of Euroregional Economy in Józefów- Warsaw, Universitat Ramón Llull- ESADE, University of Social Sciencies and Humanities of Warsaw, University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Universitat de València i la Warsam University of technology.

La Universitat Jaume I va estar representada per Noa Barreda Marín, Cristina Elena Draghici, Andreea Dumitru, María Lumbreras Catalá, Alberto Martínez Herrero i Cessar Pastor Abril.

Els alumnes van presentar els seus projectes en tres sessions desenvolupades paral·lelament a la “XIII Trobada Hispà - Polonès sobre tradició jurídica europea” . Les sessions i debats posteriors van ser dirigits per alumnes seleccionats entre les Universitats participants. Entre els nostres estudiants, l'honor que va recaure en l'alumne deº 4 curs Cessar Pastor.  Els treballs es publicaran en la revista Acta Iuridica Resoviensia de la Universitat Politècnica de Varsòvia.

Es van tractar temes de rabiosa actualitat com la legislació dels diferents països en matèria de gestació subrogada, matrimoni entre persones del mateix sexe, el tractament legal que els diferents ordenaments estatals donen als diferents tipus de família que existeixen en la nostra societat i la legislació amb perspectiva de gènere. És ressenyable el tractament històric que es va fer d'institucions com el matrimoni o els drets de les dones. El punt de partida divers segons els diferents ordenaments jurídics polonesos, italià i espanyol va provocar un animat debat entre els estudiants dels diferents països, que sens dubte haurà ajudat al coneixement mutu imprescindible per al manteniment dels ideals sobre els quals es va crear l'Europa de la postguerra i sobre els que ha de sustentar-se la Unió Europa.

Des d'ací felicitar els nostres alumnes que van defensar els seus treballs amb brillantor i van participar amb interès en els debats.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques