IV Jornades DIMEU: cami cap a la virtualitat a la Universitat Jaume I

13/05/2020 | FCJE

Com cada any, el GIE TEAM estem preparant les pròximes Jornades DIMEU (Dispositius Mòbils a l'Educació Universitària). A causa dels canvis que la irrupció de la malaltia COVID-19 ha generat en les nostres vides, hem pensat d'introduir les següents modificacions en l'estructura i el contingut de les Jornades, que es desenvoluparan de la següent manera:

1. - Les IV Jornades DIMEU se celebraran el pròxim 2 de juliol, de 9 a 14 hores i seran virtuals.
  2. - El tema d'aquest any és: "Camí cap a la virtualitat a la Universitat Jaume I".
  3. - El contingut es dividirà en dues parts. La primera part tractarà sobre l'esforç que ha realitzat l'UJI per implementar la virtualitat en els seus processos d'ensenyament-aprenentatge. La segona serà sobre les experiències que hem realitzat el professorat a la nostra universitat.
  4. - Del contingut de les jornades i de les conclusions a què arribem es podrà fer una proposta, dirigida a l'USE i al CENT, de cursos de formació per a la capacitació bàsica en docència virtual per al professorat de l'UJI.

Per això, us animem a participar en aquestes jornades. Si creieu que tot el que esteu aprenent en aquests mesos pot ajudar altres professors en el futur, envieu-nos un xicotet resum de la vostra experiència (al final s'adjunta l'enllaç al formulari). No importa el vostre nivell de competència digital, el que ens importa és l'experiència que heu viscut. Poden ser propostes individuals o entre diversos professors. Totes les iniciatives rebudes es publicaran al llibre de les jornades en format de fitxa. El termini per enviar el resum finalitza el 31 de maig de 2020, així haureu pogut posar en marxa els canvis i haureu tingut temps per reflexionar sobre els primers resultats.

Entre totes les propostes rebudes es seleccionaran 12 per fer les presentacions online el dia de les jornades. Aquestes 12 seran representatives de totes les problemàtiques que s'han viscut respecte a: 1) la competència digital del professorat (adaptació del nivell previ del professorat als canvis); 2) les metodologies utilitzades (adaptació de sessions de classe i activitats, i tecnologies utilitzades); 3) els recursos digitals que heu implementat; i 4) l'avaluació (adaptació a assignatures amb o sense docència virtual, tipus proves, problemes detectats). Volem incloure les diferents casuístiques, tant quant a la mida dels grups (menuts, mitjans o grans), el tipus de docència (teoria, pràctiques, laboratori), el tipus de professor/a (temps complet, temps parcial) o al contingut de l'assignatura (titulacions i centres).

Les IV Jornades DIMEU es gravaran i les fitxes s'editaran en un llibre en obert, com s'ha fet en les anteriors edicions:

I Jornades DIMEU: Dispositius mòbils en l'educació universitària
ISBN: 978-84-17429-42-3.

II Jornades DIMEU: Google Suite per a l'educació cooperativa
 ISBN: 978-84-17429-64-5.

III Jornades DIMEU: Eines software en educació secundària i universitat
ISBN: 978-84-17900-57-1.

Esperem que aquesta proposta us resulte atractiva i us animem a participar.

GIE TEAM

FORMULARI: https://forms.gle/AgGiExbR58AY3FaF9