19/11/2018 | FCHS

El pròxim dimecres 21 de novembre, a les 12 h, tindrà lloc a la sala de graus Germà Colon (1r pis) de la Facultat de Ciències Humanes i Socials  la conferència «El valor de la llengua espanyola a França» a càrrec de José Carlos de Hoyos Puente, professor titular de Lingüística Hispànica de la Universitat Lumière Lió 2 (França), membre del Departament d’Espanyol de la Facultat de Llengües d’aquesta universitat i investigador del Centre de Recherche en Terminologie et Traduction-CRTT.

Els treballs de recerca de José Carlos de Hoyos se centren en tres aspectes: la lingüística aplicada a l’ensenyament de l’espanyol com a llengua estrangera (ELA), l’anàlisi lexicològica dels textos econòmics contemporanis i la constitució històrica de l’àmbit científic relacionat amb l’Economia (des de finals del segle XVIII). Així mateix, ha realitzat funcions importants de gestió en el si de la universitat Lumière Lió 2 (2012-2018): vicerector, vicedegà de la Facultat de Llengües i director adjunt del Departament d’espanyol. Aquesta etapa de gestió, al costat de diferents publicacions en el camp de la interculturalitat, seran aprofitades per a aportar un panorama clar de quin és el valor de la llengua espanyola a França.

França és el país del nostre entorn que mostra un major interès per Espanya. Els intercanvis comercials, el flux de persones entre els dos països, els llaços polítics al llarg de la història (i les seues tensions) són una mostra evident de tal interès. En aquest context ens agradaria respondre a la pregunta de quin és el valor de la llengua espanyola per a la societat francesa. Articularem la nostra resposta en aquesta conferència servint-nos principalment de la nostra experiència en el sistema educatiu francès.

Informació proporcionada per: Facultat de Ciències Humanes i Socials