Articles d'opinió i entrevistes Eva Alcón Soler

17/01/2022 | Rectorat

L’UJI com a patrimoni col·lectiu

Renovem la nostra vocació de servei públic com a institució d’educació superior i investigació en el nostre 33 aniversari (El Periódico Mediterráneo, 25 de febrer de 2024)

Un pacte pel finançament universitari

L'1 de gener de 2024 ha marcat la data de l'inici de la cotització a la Seguretat Social de les pràctiques universitàries no remunerades incloses en els plans d'estudi. (Levante, 25 de gener de 2024)

El full de ruta de l'UJI per al 2024

Les línies de govern consoliden les millores formatives, investigadores, d'innovació i de gestió conseguides (El Periódico Mediterráneo, 26/11/2023)

A l'UJI rebutgem la violència i defensem la pau

Les universitats entenem que cap conflicte pot justificar el patiment i les víctimes entre la població (El Periódico Mediterráneo, 22/10/2023)

La UJI i les aliances socials

A la Universitat volem un finançament suficient per a contribuir al benestar social i el progrés responsable (El Periódico Mediterráneo, 24/09/2023)

Les universitats valencianes davant el nou curs

La Jaume I pateix un infrafinançament que ha de ser compensat d'algun mode (Levante, 24/09/2023)

Sistema universitari espanyol

La ciutadania espera molt de nosaltres, i no podem fallar-los (Espacios de Educación Superior, 15/09/2023)

Universitat i territori

Les universitats prestem un servei incalculable i intangible a la societat en múltiples dimensions (El Periódico Mediterráneo, 25/06/2023)

La LOSU i el desafiament del finançament

Si volem consolidar les universitats com a instruments de progrés col·lectiu és el moment de concretar el finançament (El Periódico Mediterráneo, 23/04/2023)

Fortalesa universitària, oportunitats socials

A l’UJI volem contribuir a fer de les inversions estratègiques una oportunitat global per al conjunt territori i per a les persones. (El Periódico Mediterráneo, 26/03/2023)

Rectora de la Universitat Jaume I i Premi Olímpia 2023

"M'agradaria finalitzar mandat deixant una UJI més igualitària, inclusiva i sostenible." (El Periódico Mediterráneo, 05/03/2023)

Una universitat per a la societat

L'UJI fa 32 anys com a referent social amb el repte d'enfortir la formació, la investigació i la transferència. (El Periódico Mediterráneo, 26/02/2023)

Més capacitat transformadora per a l'UJI

Les Línies de Govern aprofundeixen en la millora de les capacitats formatives, investigadores i d'innovació (El Periódico Mediterráneo, 29/01/2023)

Finançament universitari suficient i equitatiu

El model no només és possible, sinó imprescindible si aspirem a respondre com a territori als reptes actuals (El Periódico Mediterráneo, 18/12/2022)

Una Universitat transformadora

En un context ple d'incerteses, la Universitat té la responsabilitat de contribuir al progrés social. (El Periódico Mediterráneo, 25/09/2022)

Balanç i començament d’una nova etapa a l’UJI

Aquests pròxims quatre anys treballarem de manera col·laborativa per a fer de l’UJI una universitat millor que la que tenim ara. (El Periódico Mediterráneo, 03/07/2022)

És el moment del finançament de les universitats

La demanda d'un model de finançament suficient i estable de les universitats públiques valencianes no és nova, i els arguments són coneguts. Però hi ha diversos factors diferencials que fan que, en aquests moments, la reivindicació passe de ser urgent a inajornable. (Levante, 02/06/2022)

El full de ruta de l’UJI per a 2022

Enfortirem la capacitat de resposta de la Universitat Jaume I de Castelló en un escenari cada vegada més tecnològic i digital. (El Periódico Mediterráneo, 28/11/2021)

La importància d’enfortir el potencial científic

A l’UJI hem superat els 30 milions d’euros de finançament per a investigació en convocatòries estatals i europees extremadament competitives. (El Periódico Mediterráneo, 31/10/2021)

La igualtat, eix transversal per a la Universitat 2030

L'avanç en l'Acadèmia és inqüestionable però encara amaga importants bretxes de gènere que corregir i sostres de cristall que trencar (El País, 05/03/2021)

11F: Visibilitzar a les científiques, trencar estereotips

La biòloga molecular Margarita Salas, una de les més importants científiques espanyoles de tots els temps, contava que va haver-hi una època en la qual, malgrat haver iniciat ja la seua carrera científica... (The Conversation, 10/02/2021)

El valor de la universitat presencial i la digitalització

El mes de març passat, el sistema universitari va ser capaç de migrar de la nit al dia a una docència 100% en línia arran de la declaració de l'estat d'alarma. Aquella va ser una resposta de xoc a una situació sobrevinguda. En aquests moments, les universitats també estem davant un escenari en el qual mantenir la distància física, per raons sanitàries, ens obliga a planificar la docència del pròxim curs acadèmic de manera diferent a com ho fèiem fins ara. (La Vanguardia, 01/07/2020)

Informació proporcionada per: Rectorat