Mobilitat del profesorat amb finatlitats docents i formatives

27/10/2016 | ORI
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

E.1. PROFESSORAT IXENT

Els programes d’ajuda a la mobilitat del professorat tenen com a finalitat la realització d’estades docents breus en una universitat estrangera, amb l’objectiu d’impartir alguna matèria o curs, aprendre bones pràctiques, fomentar l’intercanvi de competències i experiència sobre mètodes pedagògics, i estretir els lligams amb la universitat de destinació, a fi de facilitar la signatura de convenis d’intercanvi d’alumnat, professorat i personal d’administració i serveis. A més, amb el propòsit de promoure el coneixement de pràctiques d’excel·lència que s’estiguen portant a terme en unes altres universitats estrangeres, aquestes convocatòries també han continuat l’aposta per la mobilitat amb finalitats formatives.

En el curs 2015-16 s'han publicat dins del programa Erasmus+ dues convocatòries per al PDI (estada docent i estada formativa) en universitats sòcies europees, i s'han concedit 23 estades docents i 13 formatives. La quantitat de l’ajuda ha estat relacionada amb el país de destinació, la distància en quilòmetres i els dies de duració, sempre amb un màxim de 5 dies finançables.

D’altra banda, en el curs 2015-16, i gràcies al patrocini del Banco Santander, s’ha tornat a convocar el programa d’ajudes de mobilitat per al professorat per a estades docents a Amèrica, Àsia i Oceania. La quantitat de les ajudes en aquest cas ha oscil·lat entre els 1.800 € i els 2.300 €, segons la destinació, per una estada d’un mínim d’una setmana laborable.

El nombre de professorat ixent ha estat de 67 (36 Erasmus+; 29 Amèrica, Asia i Oceania) en el curs 2015-16, xifra que representa un lleuger descens de les eixides respecte del curs 2014-15, que va tindre 71 professors i professores ixents. D'una banda han baixat les mobilitats Erasmus de 43 a 36. A Amèrica, Àsia i Oceania s’ha passat de 31 ixents a 29. Aquest curs 2015-16 les eixides a Europa (missió docent o formació) suposen el 53,7% aproximadament i les eixides a Amèrica, Àsia i Oceania, el 46,3%.

Pel que fa als centres de l’UJI, aproximadament el 41,8% de les mobilitats corresponen a professorat ixent de la FCHS.

Taula 13: Distribució d’ajudes de mobilitat per al professorat 2015-16

    Erasmus 2015-16 Amèrica, Àsia i Oceania 2015-16
Departament

TOTAL

2015-16

Missió acadèmica Missió Formativa Amèrica Llatina Amèrica del Nord Àsia Oceania
Ciències de la Comunicació   5   1   1  
Estudis Anglesos   3 1        
Filologia i Cultures Europees   0 1 1      
Educació   2       1  
Història, Geografia i Art   2     1    
Filosofia, Sociologia     0 1      
Traducció i Comunicació   2 0   1    
SUBTOTAL FCHS 24 14 3 3 2 2  

Administració d’Empreses i Màrqueting

  3 4 1      

Dret del Treball i Seguretat Social i Eclesiàstic de l’Estat

  0 0        

Dret Privat

      1      

Dret Públic

    3   1 2  
Economia   1       1  
Finances i Comptabilitat   1 0 1      

SUBTOTAL FCJE

18 5 6 3 1 3  
Ciències Agràries i del Medi Natural   0 0        
Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny   0 1        
Enginyeria i Ciència dels Computadors   0 0     1  
Enginyeria Mecànica i Construcció   1 1        
Enginyeria Química   1 0        
Física   0
 
0
 
       
Llenguatge i Sistemes Informàtics   0 1     2  
Matemàtiques   0 0 1      
Química Física i Anàlítica   0 0        
Química Inorgànica i Orgànica   0 0        
SUBTOTAL ESTCE 13 2 3 1 4 3  

Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia

  0 0 1      

Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia

    0 4   1  
Unitat Predepartamental de Medicina   1 0        

Unitat Predepartamental d’Infermeria

  1 0        
SUBTOTAL FCS 10 3 0 6   1  
TOTAL 67 23 13 13 7 9  

 

Pel que fa als països de destinació, destaquen el Regne Unit amb 10 mobilitats i, empatats, Itàlia i els Estats Units amb 6.

Taula 14: distribució d’ajudes de mobilitat per al professorat 2015-16 per països, els tres últims cursos

País

TOTAL

2013-14

TOTAL

2014-15

TOTAL

2015-16

 

 

 

 

Alemanya

5

4

5

Àustria

 

 

1

Argentina

1

3

4

Austràlia

1

   

Bèlgica

1

 

1

Brasil

2

1

1

Canadà

3

 

1

Colòmbia

3

4

1

Costa Rica

1

   

Cuba

0

   

Dinamarca

1

5

2

Equador

0

1

1

Estats Units

7

7

6

Filipines

1

   

Finlàndia

1

   

França

4

3

 

Grècia

2

   

Guatemala

 

2

 

Hongria

0

   

Índia

0

   

Irlanda

1

 

3

Itàlia

9

7

2

Japó

2

2

3

Mèxic

2

3

 

Noruega

 

 

1

Països Baixos

1

1

 

Paraguai

1

1

1

Perú

1

1

1

Polònia

1

   

Portugal

1

2

1

Puerto Rico

 

1

3

Regne Unit

11

10

3

Rep. Dominicana

0

   

Rep. Txeca

1

1

 

Romania

2

2

 

Rússia

 

1

 

Singapur

0

 

3

Suïssa

2

   

Tailàndia

 

1

1

Turquia

1

1

 

Uruguai

 

1

 

Xile

0

1

1

Xina

2

2

2

Xipre

1

   

TOTAL

71

67

 

 

E.2. PROFESSORAT ENTRANT

En el curs 2015-16 es va convocar, per cinquena vegada, el programa d’ajudes per a estades docents breus de professorat visitant procedent d’universitats estrangeres. L’acció, emmarcada dins del pla pluriennal de multilingüisme, pretén ajudar el professorat de l’UJI a adaptar els programes de les assignatures de grau per a incorporar-hi l’anglès com a llengua vehicular. A més, amb aquesta iniciativa s’impulsa la internacionalització de l’UJI i es contribueix a fer la Universitat més atractiva per a l'estudiantat estranger.

Addicionalment, el desenvolupament d’aquestes estades anima el professorat de l’UJI a ampliar i enriquir les metodologies i continguts de les assignatures de grau que ofereix, i a impulsar iniciatives i projectes conjunts d’innovació educativa amb altres universitats. D’altra banda, amb aquesta acció es dóna l’oportunitat a l'estudiantat que no pot participar en un programa de mobilitat de beneficiar-se dels coneixements i l’experiència de personal acadèmic d’institucions d’educació superior d’altres països.

En la convocatòria s’oferien dos tipus d’ajudes: una ajuda de tipus complementària de fins a 300 € per als casos en els quals el professorat visitant té altres fonts de finançament, i una ajuda de tipus completa incompatible amb altres ajudes. En aquest segon cas, el finançament va ser de fins a 1.000 € per a professorat procedent d’universitats europees, i de fins a 2.000 € per a professorat procedent d’universitats no europees.

En aquesta edició del programa, al llarg del curs 2014-15, el nombre de professorat entrant ha sigut de 10.

Taula 15: professorat visitant procedent d’altres universitats estrangeres 2015-16

Universitat d’origen País Grau UJI Assignatura UJI

Helsinki University

Finlàndia Administració d'empreses AE1032 Disseny i canvi Organitzatiu

New York University

EEUU

Relacions Laborals i Recursos Humans

RL0907 Els Reptes de la Globalització

Izmir University of Economics Turquia

Comunicació Audiovisuals /Publicitat i Relacions Públiques

CA0951 Videocreación //PU0947 Protocol i Gestió d'Esdeveniments

International Insatituut voor Sociale Geeschiedenis

Països Baixos

Periodisme

PE0908 Història del Món Actual

University of Southerm Denmark

Dinamarca

 

Informàtica

EI1028Sistemes Inteligents

University of Exeter

Regne Unit

Enginyeria Tecnologies Industrials

ET 1009 Expressió Gràfica

University of Malaya Malaia

Humanitats i Estudis Interculturals

HU1033 Discurs i Societat

University of Glasgow Regne Unit

Història i Patrimoni

HP1033)Fundaments i Teoria del patrimoni artístic

University of Bayreuth Alemanya Economia EC103 Econometria

Coopenhagen Business School

Dinamarca

Economia // Administració d'Empreses // Finances i comptabilitat

FC1001 // EC1001 //AE1001 Introducció a la comptabilitat
RMIT University Austràlia Mestre o mestra d'educació infantil MI1022 Fundaments i didàctica de l'experessió musicalen educació infantil

També s’ha rebut professorat estranger dins de la mobilitat Erasmus+, que ha passat una setmana a l’UJI

Nom

Universitat d’origen

Departament UJI

Contacte UJI

Anna Karolina Wendorff

Univesity of Lodz

Dep. de Traducció i Comunicació

Josep Marco

Gernot Hebenstreit

Universität Graz

Dep. de Traducció i Comunicació

Heike

Riitta Vihuri

Tampere University of Applied Sciences, TAMK

Dep. d’Adm. d’Empreses i Màrqueting

Rafael Lapiedra

Sari Matala

Tampere University of Applied Sciences, TAMK

Dep. d’Adm d’Empreses i Màrqueting

Rafael Lapiedra

Informació proporcionada per: Oficina de Relacions Internacionals