Gestió d'intercanvis

26/10/2016 | ORI
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

 

GESTIÓ DELS INTERCANVIS

Des de l’Oficina de Relacions Internacionals es realitzen totes les gestions administratives i l’assessorament acadèmic per a elaborar convenis nous o renovar els que ja hi ha, perquè sempre estiguen vigents. El curs 2015-2016 hi ha hagut 422 convenis del programa Erasmus+ Europa, 10 convenis amb Amèrica del Nord, 11 amb Àsia (5 més que l’any anterior), 1 conveni amb Austràlia, 18 convenis amb Amèrica del Sud i 273 convenis SICUE amb universitats espanyoles.

L’Oficina de Relacions Internacionals també s’encarrega d’impulsar i coordinar l’elaboració de tota la normativa vinculada a les accions d’intercanvi i mobilitat de l’UJI. Més concretament, les bases de funcionament i gestió dels programes d’intercanvi són les següents: Normativa reguladora de la gestió dels programes d’intercanvi i mobilitat en les titulacions de grau de la Universitat Jaume I, aprovada el febrer de 2011 i la modificació de març de 2012;  la Normativa reguladora del reconeixement dels crèdits cursats en altres universitats dins d’un programa d’intercanvi, aprovada el setembre de 2012 i la modificació de desembre de 2012, i la Normativa reguladora de l’estudiantat visitant a la Universitat Jaume I actualitzada i aprovada el gener de 2013.

L’Oficina de Relacions Internacionals nomena els i les responsables d’intercanvi per a tots els programes d’intercanvi d’estudiantat d’acord amb la proposta dels deganats i les direccions de cada centre. Els responsables d’intercanvi són els coordinadors i les coordinadores d’intercanvi i els tutors i tutores d’intercanvi. Per al curs 2015-16 el nombre de persones responsables d’intercanvi nomenades ha sigut, a la Facultat de Ciències Humanes i Socials, de 8 coordinadors i coordinadores d’intercanvi i 18 tutors i tutores d’intercanvi; a la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques, de 7 coordinadors i coordinadores d’intercanvi i 14 tutors i tutores d’intercanvi; a l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals, d’11 coordinadors i coordinadores d’intercanvi i 9 tutors i tutores d’intercanvi, i a la Facultat de Ciències de la Salut, de 3 coordinadors i coordinadores d’intercanvi i 2 tutors d’intercanvi.

Els coordinadors i les coordinadores d’intercanvi compleixen un paper mitjancer entre l’estudiantat, els tutors i tutores d’intercanvi, els vicedeganats o vicedireccions de les titulacions, els deganats i les direccions de centre, i entre aquests i l’Oficina de Relacions Internacionals. Els coordinadors i coordinadores d’intercanvi busquen nous convenis, seleccionen l’estudiantat ixent i supervisen el funcionament dels intercanvis del grau corresponent. A més, són membres de les comissions gestores de grau en representació de les activitats d’intercanvi.

Els tutors i les tutores d’intercanvi realitzen diverses tasques d’atenció a l’alumnat, tant de l’entrant com de l’ixent, com ara la gestió acadèmica del contracte d’estudis de l’estudiantat de l’UJI i de l’estudiantat entrant, l’assessorament d’assignatures i reconeixement, l’ajuda en tots els documents administratius referits a qüestions acadèmiques amb les universitats sòcies, etc.

D’altra banda, cal esmentar que el Consell Assessor de Cooperació Acadèmica Interuniversitària (CACAI) és l’organisme encarregat d’assessorar el Vicerectorat d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme en matèria d’accions concretes d’intercanvi i de relació amb altres universitats. Formen part d’aquest òrgan el vicerector o la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, en la presidència; la direcció acadèmica de l’Oficina de Relacions Internacionals, en la vicepresidència; una tècnica superior de l’Oficina de Relacions Internacionals, en la secretaria; i com a vocals, les tècniques superiors de l’Oficina de Relacions Internacionals, els degans o deganes i els directors o directores dels centres i els coordinadors o coordinadores d’intercanvi.

Informació proporcionada per: Oficina de Relacions Internacionals