Estructura de la informació

26/07/2021 |
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Després d’identificar el públic objectiu, cal que us plantegeu què vol conèixer la persona usuària, quin tipus d’informació busca i quin tipus d’informació voleu transmetre. Tot això us ajudarà a definir l’estructura de la vostra web. Una web efectiva ha de tindre tot allò que l’usuari pensa que pot trobar en ella, sense que li coste molt d’esforç i, si pot ser, gaudint de l’experiència de navegar per la pàgina web.

Cal que organitzeu la informació de forma clara i lògica, de manera que l'usuari trobe el que busca. Penseu sempre en els vostres usuaris i poseu-li-ho fàcil.

Nivells de contingut

No es recomana fer més de 3 nivells de contingut (tres nivells de profunditat). Així l'usuari pot arribar a qualsevol punt del vostre web en dos clics com a màxim.

Evitar duplicats

Cal que eviteu continguts que apareguen repetits en diferents llocs del web. És preferible que estiga enllaçat i que estiga en una sola pàgina del portal, encara que no siga d’un altre servei o unitat. Només cal que proposeu el node amb el contingut original a la vostra estructura. Podeu ampliar la informació en el punt Com es proposa contingut en un altre lloc del portal? D’aquesta manera evitareu també que la informació es desfase o aparega diferent en dos llocs de la web de l’UJI.

Ordre

Mantenir la informació ordenada amb una bona estructura del lloc web fa més fàcil l'ampliació de la pàgina web amb continguts nous. Una bona estructura us permetrà organitzar els continguts d'un lloc web pensant en l'usuari, seguint característiques dels serveis comprensibles i interessants per a l’usuari.