Airbiometrics, Neven i Arkadia Space es connecten a l'ecosistema innovador d'Espaitec L'adhesió d'aquestes noves empreses de base tecnològica reforça Espaitec com a espai únic per al creixement i l'acceleració empresarial a la província de Castelló

13/02/2024 | INVEST

Airbiometrics, Neven i Arkadia Space es vinculen a Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de l'UJI, enfortint l'ecosistema innovador i tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló. L'adhesió d'aquestes noves firmes reforça a Espaitec com un espai únic per al creixement i l'acceleració empresarial a la província de Castelló.

Airbiometrics és una empresa tecnològica del sector salut, especialitzada en biomedicina, que ofereix solucions assequibles que faciliten el diagnòstic i el seguiment de malalties cròniques associades a processos inflamatoris, amb el focus en les Malalties Inflamatòries Intestinals (EII) durant la primera etapa, millorant la qualitat de vida dels pacients. La tecnològica castellonenca va ser fundada pels socis Enrique Vicedo, Dulce Macias, Daniel Sardina, Francisco Alegre i Fernando Dolz l'any 2020.

Neven és una companyia especialitzada en productes tecnològics d'última generació i amb fort caràcter innovador. Ofereix mitjançant un marketplace personalitzat, una selecció de productes tech que destaquen per la seua innovació, rendiment i disseny. La startup va ser fundada per Guillem García en 2023.

Arkadia Space és una empresa castellonenca especialitzada en el desenvolupament i comercialització de motors i sistemes de propulsió verds per a dotar de mobilitat en l'espai a plataformes i vehicles espacials. La firma tecnològica va ser fundada pels enginyers Francho García, Ismael Gutiérrez, Francisco Espinosa, i Sergio Soler l'any 2020; i la companyia disposa d'un centre de prova de motors orbitals en l'Aeroport de Castelló. Cal destacar que entre els seus socis inversors es troben figures rellevants del sector espacial com Pedro Duque, astronauta i exministre de Ciència i Innovació, i Antoine de Chassy, fundador de l'exitosa empresa espacial Loft Orbital.

Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló, gestionat per la Fundació General de l'UJI, incrementa el nombre d'empreses vinculades al parc, i continua avançant en la mateixa direcció que va finalitzar l'any 2023, amb set empreses incorporades a l'ecosistema innovador i tecnològic de l'UJI. Totes elles poden secundar-se en diversos serveis de valor afegit com són la formació especialitzada, la vigilància tecnològic-financera activa i noves oportunitats empresarials amb el suport dels grups d'R+D de l'UJI i les empreses del territori.

Informació proporcionada per: Vicerectorat d'Investigació