Empreses de Base Tecnològica (EBT)

07/09/2021 | OCIT

Spin-offs

Una spin-off és una empresa de base tecnològica que compleix els requisits següents:

• Té el seu origen en l’activitat investigadora de l’UJI, entenent-se per aquesta la investigació, la creació i el coneixement generat en la Universitat, utilitzant la seua infraestructura i mitjans.
  • Està basada en l'explotació comercial i industrial de resultats d'investigació de l’UJI.
  • És promoguda per la Universitat i pot ser participada per aquesta.
  • L'empresa ha de subscriure amb l’UJI un Contracte de Transferència de Tecnologia en el qual es regule la transferència dels resultats de la investigació a explotar.
  • L'empresa ha de subscriure un Contracte entre Socis per tal de regular la relació entre les parts.

Beneficis:

• Transferència de coneixement al mercat.
  • Generació d’activitat i ocupació en el campus.
  • El personal de la Universitat pot posar en marxa una empresa i posseir més del 10% del capital social de la mateixa sense incomplir la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

Etapes en la creació d’una spin-off:

• Informació – Punt de contacte > OCIT
  • Protecció de tecnologia > OCIT
  • Pla de negoci / empresa > ESPAITEC (Programa UJI emprèn on social)
  • Negociació del Pacte de Socis > OCIT
  • Assessoria Jurídica > OCIT
  • Tramitació final > OCIT (aprovació per part de la Comissió Tècnica,el  Consell de Govern i el Consell Social)
  • Ubicació i serveis a empreses > ESPAITEC

Procediment de sol·licitud de creació d’empresa de base tecnològica participada per la Universitat Jaume I

Spin-offs UJI activas:

Si voleu ampliar la informació o plantejar un cas concret, contacteu amb l’OCIT:

Cèsar Viúdez