L'UJI, en col·laboració amb Banco Santander, atorga l'ajuda UJI Emprèn OnSocial a tres projectes emprenedors Aquesta ajuda econòmica permetrà que es constituïsquen tres empreses de base tecnològica que s'incorporaran a Espaitec, el Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I

06/02/2024 | INVEST

La Universitat Jaume I, amb el suport de Banco Santander, ha concedit les ajudes UJI Emprèn OnSocial 2023 a les iniciatives emprenedores nascudes en la comunitat universitària Adagio, Ecomani i Oryc, a fi de materialitzar els seus projectes empresarials i vincular-se a Espaitec, el Parc Científic i Tecnològic de l'UJI.

Els tres projectes van formar part de la 6a edició d'UJI Emprèn OnSocial -actualment UJIStartup-, el programa institucional de creació d'empreses impulsat pel Vicerectorat d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica, a través d’Espaitec i la Càtedra d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge (INCREA).

Adagio
Adagio és un projecte liderat per Raúl Soriano que consisteix en un programari nou que converteix la veu en text de manera precisa i eficient. Adagio disposa d'una avançada tecnologia de reconeixement de veu i aprenentatge automàtic, superant els desafiaments de la parla dificultosa i brindant una transcripció perfecta per a persones amb problemes en la parla.

Ecomani
Desenvolupat per Marta Senent, Ecomani és un servei d'ajuda a domicili que, davant qualsevol problema domèstic difícil de resoldre per u mateix, gestiona i executa la solució més convenient. Amb un plantejament innovador per a abordar la gestió de les necessitats dels seus clients i un tracte pròxim, empàtic i personalitzat, es dirigeix principalment a persones majors que estimen la seua independència i no estan disposades a dependre dels seus familiars.

Oryc
Daniel Cardín ha posat en marxa Oryc, l'activitat principal del qual es basa en el desenvolupament, fabricació i comercialització d'arpes robòtiques per al seu ús en entorns de robòtica col·laborativa. Té com a objectiu proporcionar solucions tecnològiques avançades que milloren l'eficiència i productivitat en els processos de manipulació i agafada en entorns col·laboratius. Així doncs, l'arpa robòtica prototipada es posiciona com una eina clau en esta àrea, ja que permet una manipulació precisa i segura d'objectes, facilitant la col·laboració entre humans i robots en tasques complexes.

El programa UJIStartup, que compta amb la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, ofereix de manera integral formació especialitzada a la comunitat universitària de l'UJI i a l'antic alumnat que haja finalitzat els seus estudis en els últims vuit anys.

Informació proporcionada per: Vicerectorat d'Investigació