L'equip UJI Electric Racing Team presenta el nou prototip de motocicleta elèctrica per a la pròxima temporada

21/12/2023 | INVEST

L'equip UJI Electric Racing Team, compost per estudiants de diverses titulacions de la Universitat Jaume I, ha presentat el nou prototip de motocicleta 100% elèctrica de cara a la pròxima temporada, així com les novetats de l'equip. D'aquesta manera, UJI Electric Racing Team tanca una temporada en la qual ha aconseguit classificar-se i destacar en diverses proves, i en la classificació general de les competicions MotoStudent i Moto Engineering Italy.

El projecte consisteix a aplicar els coneixements adquirits durant els estudis universitaris en un projecte industrial real, mitjançant el disseny, desenvolupament i fabricació des de zero d'un prototip de motocicleta elèctrica de competició real, que serà avaluat i provat en el Circuit FIM de MotorLand Aragó. Per a això, l'equip compta amb el suport i ajuda de la Universitat i dels patrocinadors. Amb el nou prototip, UJI Electric Racing Team, que passa a estar liderat per Andrés Sanchis com a team leader en substitució de Pau Hinojosa, es planteja com a objectiu participar en el Campionat Mundial entre universitats, MotoStudent, en el qual ja han competit en diverses edicions amb nombrosos assoliments com el tercer lloc en carrera final i disseny de la moto, la motocicleta elèctrica més lleugera o fins i tot ser TOP 10 mundial en l'última edició. «Farem la millor motocicleta elèctrica de Motostudent» ha anunciat Andrés Sanchis. «La nostra intenció és mostrar el potencial d’enginyeria de l'equip i el bon fer del teixit empresarial de la província» ha afegit.

D'altra banda, la Moto Engineering Italy, competició en la qual compten amb l'experiència de participació en 2021 i 2022 i en la qual van guanyar en el Break Test i van aconseguir el quart lloc en l’Acceleration Test, és un altre dels objectius de l'equip per a l'any vinent.

Respecte a l'equip humà, per a la nova temporada, a més del canvi del team leader, UJI Electric Racing Team comptarà amb nou cap tècnic, Héctor Rokiski, qui substitueix a Isidro Tarraso.

Aquest projecte forma part del programa UJILab Innovació, que està coordinat pel Vicerectorat d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica i compta amb el suport de la Generalitat Valenciana a través de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.

Fotografies

Informació proporcionada per: Vicerectorat d'Investigació