Setembre

31/03/2015 | SCP

Setembre

• Robot de rescat inspirat en les serps

El científic japonès Shigeo Hirose, de l’Institut de Tecnologia de Tòquio, va presentar a l’UJI el principal resultat de les seues investigacions en robòtica de rescat: el robot-serp.

• Congrés anual del SEPF en l'UJI

La Societat Espanyola de Psicofisiologia (SEPF) ha triat la Universitat Jaume I per a celebrar la sisena edició del seu congrés anual, que en aquesta ocasió es desenvoluparà del 18 al 21 de setembre de 2008, davall el títol Investigació en Psicofisiologia i en Neurociència Cognitiva i Afectiva.

• Computació d’alt rendiment

La Universitat Jaume I acull els dies 17, 18 i 19 de setembre del 2008 les XIX Jornades de Paral·lelisme, un congrés de caràcter cientifico-tècnic i d’àmbit nacional, que suposa una trobada de nombrosos investigadors, procedents de diferents universitats espanyoles, a fi d’intercanviar experiències i presentar ponències relacionades amb el Paral·lelisme.

• Impacte imatges 11M

Les imatges més escabroses de l’atemptat de l'11 de març del 2004 a Madrid van impactar en la retina dels escolars de Castelló i van causar en ells una cascada de reaccions emocionals, infravalorades en molts casos per pares i professors.

• Robots de rescat al 11S

La professora Robin Murphy, de la Universitat South Florida (Estats Units), els robots de la qual van participar en tasques de rescat en els atemptats de les Torres Bessones de Nova York el 2001 i després del pas de l'huracà Katrina a Nova Orleans el 2005, visitarà la Universitat Jaume I per a participar en un congrés sobre robòtica assistencial organitzat pel Departament d’Enginyeria i Ciència dels Computadors.