La investigadora que va utilitzar robots de rescat al 11S i al desastre de l’huracà Katrina visita l’UJI

12/05/2015 | SCP

La professora Robin Murphy, de la Universitat South Florida (Estats Units), els robots de la qual van participar en tasques de rescat en els atemptats de les Torres Bessones de Nova York el 2001 i després del pas de l'huracà Katrina a Nova Orleans el 2005, visitarà la Universitat Jaume I per a participar en un congrés sobre robòtica assistencial organitzat pel Departament d’Enginyeria i Ciència dels Computadors.

Murphy pronunciarà una conferència sobre la seua experiència durant la celebració de l'International UJI Robotics School on Rescue Robots, IURS-2008, un congrés internacional orientat a la formació de joves investigadors en l’àmbit de la robòtica assistencial, que se celebra del 15 al 19 de setembre de 2008 a l’Hotel Bonaire de Benicàssim. La xarrada de Robin Murphy està prevista per al dilluns 15 a les 9:30 hores.

L’objectiu de les jornades, en les quals participen investigadors de diversos països d’arreu del món, és abordar en detall aspectes del disseny de robots de rescat. La robòtica de rescat ha emergit recentment com un camp d’investigació actiu capaç de proporcionar ajuda inestimable en tasques d’auxili després de catàstrofes i accidents, com ara terratrèmols o incendis.

A més de Robin Murphy , entre els ponents del congrés destaca Shigeo Hirose, de l’Institut de Tecnologia de Tòquio, premi Pioneer in Robotics and Automation de la societat de robòtica de l’Institut d’Enginyers Elèctrics i Electrònics (IEEE, en les seues sigles en anglès), la major associació internacional sense finalitat de lucre formada per professionals de les noves tecnologies.

Més informació: http://www.robot.uji.es/research/events/iurs08/