Març

Març

• Vicent Montalt
    Les referències mèdiques en Shakespeare

El professor Vicent Montalt aprofundeix en els ponts entre el teatre i la medicina a través d’un enfocament innovador en l’estudi de l’obra del clàssic anglès en el marc de les «medical humanities»

• Noves dades sobre els insectes pol·linitzadors de plantes cretàciques fa 105 milions d’anys

«Darwinylus marcosi» és el nom de l’escarabat que representa la primera evidència científica d’un nou patró de pol·linització en insectes en el Cretàcic mitjà, segons un article de la revista «Current Biology».

• Promoure l'economia circular en els sectors de construcció i mobiliari

El grup Disseny i Art Contemporani: Tendències, Innovació i Creativitat (Dactic) de l'UJI participa en el projecte KATCH_e per a promoure l'economia circular i sostenible en els sectors de construcció i mobiliari.

• L'editorial de l'UJI, la primera a fer més visibles les dones autores

El Servei de Comunicació i Publicacions promou l’ús del nom complet en lloc de limitar-se a mencionar les inicials en les bibliografies, en compliment del II Pla d’Igualtat de la institució acadèmica

• Nou robot per a estudis subaqüàtics

L'equip de recerca en robòtica submarina de l'UJI està realitzant les proves d'integració del projecte MERBOTS, en el qual s'han treballat aspectes per al desenvolupament d'un nou robot d'intervenció submarí.

• Circuits cerebrals de recompensa

L'estudi s'ha publicat en la revista «Frontiers in Neuroanatomy» i ha sigut elaborat per un equip de recerca de la Universitat de València i la Universitat Jaume I de Castelló.

• Micromecenatge Alzheimer

El Grup de Neurobiotecnologia ha utilitzat la plataforma Precipita de la FECYT per a aconseguir el pressupost necessari per a avançar en la teràpia gènica contra el deteriorament neuronal.

• Desequilibri en el poder econòmic

La tesi internacional «Tan cerca, tan lejos: equilibrio en los consejos de administración de las empresas europeas» defensada per Eva Tobías Olarte aborda el desequilibri en l'accés de les dones al poder econòmic.

• Equip
    La glucosa en una llàgrima

El projecte «Nanotears» del Grup de Recerca d'Òptica es desenvolupa en col·laboració amb l'Hospital General Universitari de Castelló i l'empresa BQ, a més de comptar amb el finançament del programa europeu Horitzó 2020.

• Premi Tesis Doctorals Jaime Brunet

El seu treball analitza els drets de les víctimes a l'accés a la justícia i reparació en casos de tortura i crims de guerra.