Imagen GREI + logo anterior

Inici   Menú principal                                                              

Descripció General     Descripció de les Mostres     Descripció del Mesurament     Descripció de la Intervenció     Entitats Finançadores

 

En la Taula 1 es mostren les dades de totes dues cohorts durant els 6 cursos de l'educació primària. A l'inici de la investigació la cohort de comparació estava formada per 377 xiquets i xiquetes (50.7% eren xiquetes), i la d'intervenció per 214 xiquets i xiquetes (47.2% eren xiquetes). Com s'observa en la Taula 1, la grandària de les mostres roman més o menys estable al llarg de tot el període de la investigació, amb xicotetes variacions entre cursos, a causa d’estudiants que canvien de col·legi, alumnat nou o alumnes que repeteixen curs. El total de participants durant la investigació va ser de 290 en la mostra CC (una mitjana de 218 alumnes per curs), 200 en la mostra CS (152 de mitjana) i 265 en la mostra IC (205 de mitjana). En la Taula 2 es detalla l'evolució de la grandària de cadascuna de les tres mostres i de la ràtio de cada aula.

La naturalesa de l'estudi fa necessari que es distingisca entre participants i informants. Participants són tots els xiquets i xiquetes pertanyents a les aules avaluades i que, per tant, formen part del context en el qual les relacions ocorren i de les quals s'informa. Informants són xiquets i xiquetes les famílies de les quals van autoritzar la participació i pogueren  ser entrevistats i van contestar als qüestionaris. Dels informants comptem amb dades d'autoinforme, a més de la informació proporcionada pels seus iguals, pel professorat i els seus familiars.

Es poden consultar els fitxers de dades SUBJECTE-1 i SUBJECTE-2 per a conèixer característiques descriptives de la mostra, com gènere, edat, tipus sociomètric, ètnia, nacionalitat dels pares, permanència en la mostra o si és candidat per a rebre intervencions específiques, o sobre el grup aula, com a nombre d'alumnes, sexe del professor o estabilitat de l'alumnat i del professor en el grup aula, etc.)

Altres descripcions bàsiques de l'alumnat, com a competències, necessitats i suports educatius, estan disponibles en els fitxers de dades STUDENT-INFORM. Les descripcions dels grups-aula i del professorat-tutor estan disponibles en els fitxers de dades CLASSROOM-INFORM.

 

Taula 1. Evolució de la mostra de participants en els sis cursos.
Any Escolar Curs Escolar Mostra Centres Aules   Alumnes  
          Xics Xiques Total
2009-10 1er EP CC 4 10 115 114 229
  1er EP CS 3 7 71 77 148
2010-11 2on EP CC 4 10 115 111 226
  2on EP CS 3 7 73 78 151
  1er EP IC 4 9 113 101 214
2011-12 3er EP CC 4 10 108 108 216
  3er EP CS 3 7 67 80 147
  2on EP IC 4 9 120 100 220
2012-13 4rt EP CC 4 10 113 117 230
  4rt EP CS 3 7 74 82 156
  3er EP IC 4 9 116 96 212
2013-14 5é EP CC 4 10 98 104 202
  5é EP CS 3 7 71 81 152
  4rt EP IC 4 9 108 97 205
2014-15 6é EP CC 4 10 96 110 206
  6é EP CS 3 7 79 81 160
  5é EP IC 4 9 101 90 191
2015-16 6é EP IC 4 9 99 87 186

Nota: EP = Educació Primaria; CC = Mostra Comparació Castelló (Total Participants = 290); CS =Mostra Comparació Sevilla (Total Participants = 200); IC = Mpstra Intervenció Castellón (Total Participants =265).

 

Taula 2. Evolució del número de participants en cada aula.
Cohort Centre Aula 1er EP 2on EP 3er EP 4rt EP 5é EP 6é EP
Mostra     N % N % N % N % N % N %
111 (CC) 11 1111 19 36.8 17 29.4 18 33.3 18 33.3 13 46.2 14 64.3
    1112 19 42.1 19 42.1 20 35.0 20 35.0 13 38.5 10 40.0
    1113 18 38.9 18 33.3 15 33.3 17 41.2 14 42.9 14 42.9
  12 1121 25 48.0 26 46.2 25 48.0 27 48.1 25 48.0 25 52.0
    1122 25 40.0 25 40.0 25 44.0 26 42.3 25 40.0 24 37.5
  14 1141 25 56.0 24 54.2 23 56.5 24 58.3 22 63.6 25 60.0
    1142 24 62.5 23 65.2 23 60.9 25 64.0 24 54.2 26 53.8
  15 1151 25 60.0 25 64.0 22 63.6 24 58.3 22 54.5 22 54.5
    1152 24 45.8 25 48.0 22 54.5 25 56.0 23 56.5 23 56.5
    1153 25 60.0 24 58.3 23 60.9 24 62.5 21 61.9 23 65.2
    Total 229 49.8 226 49.1 216 50.0 230 50.9 202 51.5 206 53.4
113 (CS) 31 1311 18 50.0 21 52.4 24 62.5 25 60.0 26 57.7 26 57.7
    1312 19 52.6 20 45.0 22 50.0 25 48.0 22 45.5 26 38.5
  32 1321 21 61.9 20 65.0 17 70.6 17 64.7 15 73.3 15 73.3
    1322 20 65.0 19 68.4 17 58.8 17 58.8 16 56.3 16 56.3
  33 1331 23 43.5 24 41.7 23 47.8 24 50.0 25 56.0 26 53.8
    1332 23 43.5 23 39.1 21 47.6 24 45.8 24 45.8 25 40.0
    1333 24 50.0 24 54.2 23 47.8 24 45.8 24 45.8 26 46.2
    Total 148 52.0 151 51.7 147 54.4 156 53.4 152 53.3 160 50.6
Total Comparació     377 50.7 377 50.1 363 51.8 386 51.8 354 52.3 366 52.2
221 (IC) 11 2111 22 45.5 23 43.5 21 52.4 16 50.0 13 46.2 12 33.3
    2112 23 60.9 25 60.0 25 56.0 26 61.5 24 62.5 22 68.2
  12 2121 21 47.6 22 45.5 23 52.2 23 52.2 19 52.6 17 52.9
    2122 25 48.0 26 46.2 26 42.3 25 44.0 24 41.7 24 41.7
  14 2141 26 46.2 25 40.0 23 34.8 25 36.0 25 44.0 24 45.8
    2142 25 44.0 25 44.0 24 45.8 24 45.8 25 48.0 24 50.0
  15 2151 25 40.0 25 40.0 22 36.4 21 33.3 21 42.9 21 42.9
    2152 24 45.8 25 48.0 24 45.8 24 45.8 20 40.0 22 40.9
    2153 23 47.8 24 41.7 23 43.5 21 52.4 20 45.0 20 40.0
Total Intervenció     214 47.2 220 45.5 212 45.3 205 47.3 191 47.1 186 46.8

Nota: %= Percentaje de xiques en l’aula.

Taules 1 i 2 (.pdf)

Aquest estudi es va realitzar amb l'autorització de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana ,de la Consejeria  de Educación de la  Junta de Anadalucia i dels Consells Escolars de les escoles i compta amb l'informe favorable de la Comissió Deontològica de la Universitat Jaume I sobre el compliment dels criteris ètics d'investigació amb éssers humans. La participació va ser voluntària. Les famílies van donar consentiment informat escrit.

 

Informació proporcionada per: Grup d'investigació GREI