Descripció General Descripció de les Mostres Descripció del Mesurament Descripció de la Intervenció Entitats Finançadores
En la Taula 1 es mostren les dades de totes dues cohorts durant els 6 cursos de l'educació primària. A l'inici de la investigació la cohort de comparació estava formada per 377 xiquets i xiquetes (50.7% eren xiquetes), i la d'intervenció per 214 xiquets i xiquetes (47.2% eren xiquetes). Com s'observa en la Taula 1, la grandària de les mostres roman més o menys estable al llarg de tot el període de la investigació, amb xicotetes variacions entre cursos, a causa d’estudiants que canvien de col·legi, alumnat nou o alumnes que repeteixen curs. El total de participants durant la investigació va ser de 290 en la mostra CC (una mitjana de 218 alumnes per curs), 200 en la mostra CS (152 de mitjana) i 265 en la mostra IC (205 de mitjana). En la Taula 2 es detalla l'evolució de la grandària de cadascuna de les tres mostres i de la ràtio de cada aula.
La naturalesa de l'estudi fa necessari que es distingisca entre participants i informants. Participants són tots els xiquets i xiquetes pertanyents a les aules avaluades i que, per tant, formen part del context en el qual les relacions ocorren i de les quals s'informa. Informants són xiquets i xiquetes les famílies de les quals van autoritzar la participació i pogueren ser entrevistats i van contestar als qüestionaris. Dels informants comptem amb dades d'autoinforme, a més de la informació proporcionada pels seus iguals, pel professorat i els seus familiars.
Es poden consultar els fitxers de dades SUBJECTE-1 i SUBJECTE-2 per a conèixer característiques descriptives de la mostra, com gènere, edat, tipus sociomètric, ètnia, nacionalitat dels pares, permanència en la mostra o si és candidat per a rebre intervencions específiques, o sobre el grup aula, com a nombre d'alumnes, sexe del professor o estabilitat de l'alumnat i del professor en el grup aula, etc.)
Altres descripcions bàsiques de l'alumnat, com a competències, necessitats i suports educatius, estan disponibles en els fitxers de dades STUDENT-INFORM. Les descripcions dels grups-aula i del professorat-tutor estan disponibles en els fitxers de dades CLASSROOM-INFORM.
Nota: EP = Educació Primaria; CC = Mostra Comparació Castelló (Total Participants = 290); CS =Mostra Comparació Sevilla (Total Participants = 200); IC = Mpstra Intervenció Castellón (Total Participants =265).
Nota: %= Percentaje de xiques en l’aula.
Taules 1 i 2 (.pdf)
Aquest estudi es va realitzar amb l'autorització de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana ,de la Consejeria de Educación de la Junta de Anadalucia i dels Consells Escolars de les escoles i compta amb l'informe favorable de la Comissió Deontològica de la Universitat Jaume I sobre el compliment dels criteris ètics d'investigació amb éssers humans. La participació va ser voluntària. Les famílies van donar consentiment informat escrit.