Descripció General Descripció de les Mostres Descripció del Mesurament Descripció de la Intervenció Entitats Finançadores
Durant aquest període s'han usat 52 instruments de mesura (veure Llistat de Mesures), s’han complimentat més de 20.000 qüestionaris i escales. Els instruments d'avaluació han sigut contestats per alumnat, companys, professorat, familiars, que informen sobre més de 300 factors directes (veure Llistat de Mesures amb Variables). Amb aquesta àmplia bateria d'instruments de mesura s'aconsegueix la segona meta del Projecte Longitudinal que consisteix en dotar al professorat d'ajuda psicoeducativa per a l’avaluació.
Els instruments s'organitzen en 12 àmbits:
Els instruments es van aplicar majoritàriament a principi de l'escolaritat (T1-Pre) i al final de cadascun dels tres cicles educatius d'educació primària (T2-Post, T4-Post i T6-Post), de manera que la majoria de les mesures s'han complimentat un mínim de quatre vegades al llarg del projecte. També hi ha una sèrie de mesures que s'administraven a l'inici de cada curs, com l'Informe de Dades Descriptives, Competències i Necessitats Educatives de l'Estudiant (STUDENT-INFORM) i l'Informe del Grup Aula i del Professor (CLASSROOM-INFORM). Alguns dels instruments amb un paper essencial per aquest projecte foren administrats dues vegades en cada curs, a la tardor (mesures-Pre) i a la primavera (mesures-Post). Hi trobem, entre ells, el Qüestionari de Nominacions de Preferències entre Iguals (SOCIOMET-P). Per a conèixer la periodicitat o el moment en el qual s'ha administrat cada mesura en cadascuna de les mostres es poden consultar els dos Cronogrames elaborats per a aquest efecte, Cronograma de les mostres CC i CS i Cronograma de les mostres CC i IC. Les cel·les dels cronogrames informen del N de subjectes que ha emplenat cada mesura en cada temps.