panoramica UJI

Noticies científiques

Última modificació: 24/05/2016 | Font: SCP
  • «Connecta amb la Ciència»

L'activitat porta en marxa set edicions, va començar amb la participació en 2012 de tres instituts i 147 alumnes i ara es fa a cinc seus i a Terol, Alcanyís i València.

• Protocol de comunicació per a millorar el diàleg entre ciència i societat

L'UJI ha desenvolupat un estudi sobre la situació del diàleg entre ciència i societat a Espanya que inclou una proposta per a avançar cap a un model comunicatiu més interactiu i bidireccional que done resposta a la demanda d'una recerca i innovació responsables.

Difondre més la investigació

González ha impartit la conferència «Tot suma: una xifra, un lector, una menció, un tuit» dins del pla de formació transversal de l’Escola de Doctorat

• Fotografia camp tarongers inundat
    Biotecnologia i canvi climàtic

Una investigació del Departament de Ciències Agràries i del Medi Natural de la Universitat Jaume I ha identificat gens de cítrics que la biotecnologia podria millorar per a fer front al canvi climàtic.

• Seminari canvi climàtic

L'objectiu és fomentar la recerca interdisciplinària a fi de conscienciar la ciutadania sobre el repte de l’escalfament global i aconseguir més recursos econòmics.

• Projecte AeroExtreme
    Nous materials per a aerogeneradors

L'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica Agustín Escardino de l'UJI participa en el desenvolupament de nous materials resistents a climes extrems per a aerogeneradors.

• paparres
    La paparra terrible de Dràcula

L'investigador David Peris de l'UJI ha participat en l'estudi que ha descobert una nova espècie, denominada «Deinocroton draculi», la paparra terrible de Drácula.

• «Difusió i impacte social de la investigació»

El debat ha estat organitzat pel grup d’investigació de Lingüística Aplicada a l’Ensenyament de la Llengua Anglesa de l'UJI.

• Estudia i investiga

Els set estudiants guanyadors, que han exposat els seus treballs en l’acte de lliurament de premis, han sigut guardonats amb un diploma i una ajuda en metàl·lic de 375 euros, finançada per la Fundació Banc Sabadell.

#CitSciChatES

En opinió de l’UJI «cal apostar per la comunicació i el periodisme de qualitat, perquè només així es transmetran amb responsabilitat els relats complexes».

• International Workshop on L3 English
    L'amor i la identitat lingüística

Han presentat els seus resultats en l'International Workshop on L3 English organitzat pel Grup d'Investigació LAELA dirigit per la professora Eva Alcón.

• ICare-CORE
    Benestar en trastorns emocionals

El programa d'entrenament gratuït i autoaplicat permet aprendre noves habilitats i fortaleses per a afrontar els trastorns adaptatius i altres trastorns emocionals.

• Claus del fracàs del videojoc Pokémon GO

• Jornades de Foment FCHS

Una cinquantena de joves investigadors i investigadores han presentat les seus investigacions en la vigèsima segona edició de les jornades.

• Carlos Hernando-Projecte CSR
    Projecte CSR

L'impulsor de l'estudi i professor de l'UJI, Carlos Hernando, ha agraït la plena dedicació dels participants, especialment durant la setmana posterior a la marató.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions