Noticies científiques

Última modificació: 24/05/2016 | Font: SCP
  • Imatge joves investigadores
    Formació joves investigadors

El vicerector d’Investigació i Doctorat, Jesús Lancis, destaca l’aposta de l’UJI per promoure el talent mitjançant contractes laborals predoctorals de tres anys.

• «Líquids orgànics portadors d’hidrogen»

Nou procediment de producció eficient, emmagatzematge i transport segur d’hidrogen per al seu ús en cel·les de combustible mitjançant l’ús de reactius químics.

• La utilitat de l'enterografia

Permetrà establir unes directrius en la fase de valoració preoperatòria que milloraran la detecció de lesions peritoneals en pacients amb carcinomatosi peritoneal d'origen ovàric.

• «L’assaig seriat de Joan F. Mira: anàlisi pragmaestilística i virtualitats per a l’educació discursiva»

Serra ha obtingut una nota d'excel·lent cum laude per unanimitat, en un acte al que ha assistit el mateix Joan Francesc Mira.

• Tocar un instrument musical millora la connectivitat audiomotora en el cervell

Tocar un instrument musical al llarg de la vida millora la connexió entre la zona de l'audició i la zona motora segons ha revelat un estudi del grup Neuropsicologia i Neuroimatge Funcional de l'UJI i la Universitat McGill de Canadà.

• Connexions neuronals

La Unitat Mixta de Neuroanatomia Funcional de les universitats de València i Jaume I de Castelló ha descrit per primera vegada el mapa complet de les connexions neuronals del nucli cortical anterior de l’amígdala.

• Fotografia tesi Antonio Alcoholado
    Tesi Antonio Alcoholado

Aquesta recerca explica des dels punts de vista gramatical, històric i literari la tendència de l'espanyol a articular en una mateixa síl·laba vocals que en l'escriptura corresponen a síl·labes diferents.

• Estrella Luna Díez
    Societat de Científics Espanyols a Regne Unit

SRUK/CERU va ser creada per a promoure la comunicació dins de la comunitat d’investigadors espanyols que desenvolupen la seua tasca investigadora al Regne Unit.

• fotografia de la presentació del projecte
    Interpretació judicial

S’està desenvolupant una pàgina web i una aplicació mòbil amb un protocol de conducta, un codi de bones pràctiques i altres recursos en diverses llengües

• L'UJI inicia un projecte de micromecenatge per a investigar l'Alzheimer

El Grup de Neurobiotecnologia de la Facultat de Ciències de la Salut ha utilitzat la plataforma Precipita de la FECYT i ha obtingut més de 4.000 euros per a desenvolupar l’estudi

• Premi pòster Biennal Química

L'alumna participa en el programa universitari «Estudia i investiga» sota la tutela del professor Florenci V. González Adelantado, de l’Àrea de Química Orgànica.

• «Sonreír es divertido»

Combina els procediments existents més efectius per a controlar l’ansietat i l’estrès amb tècniques per a promocionar la regulació emocional, la capacitat d’afrontament i la resiliència.

• Premis Grup Compostel·la d’Universitats

Tres treballs audiovisuals de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) han aconseguit tres dels quatre guardons dels dos concursos convocats pel Grup Compostel·la d’Universitats.

• Excel·lència investigadora

Els guardons seran lliurats, com és habitual, durant l’acte acadèmic d’inauguració de curs que es realitzarà el 22 de setembre de 2017.

• Reunió Científica «El gust d’investigar»

L’alumnat pertany a centres d’educació secundària de l’Alcora, Benicàssim, Borriana, Castelló de la Plana, Grau de Castelló, Torreblanca, la Vall d’Alba i Vila-real.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions