Noticies científiques

Última modificació: 24/05/2016 | Font: SCP
  • Connexions neuronals

La Unitat Mixta de Neuroanatomia Funcional de les universitats de València i Jaume I de Castelló ha descrit per primera vegada el mapa complet de les connexions neuronals del nucli cortical anterior de l’amígdala.

• Estrella Luna Díez
    Societat de Científics Espanyols a Regne Unit

SRUK/CERU va ser creada per a promoure la comunicació dins de la comunitat d’investigadors espanyols que desenvolupen la seua tasca investigadora al Regne Unit.

• fotografia de la presentació del projecte
    Interpretació judicial

S’està desenvolupant una pàgina web i una aplicació mòbil amb un protocol de conducta, un codi de bones pràctiques i altres recursos en diverses llengües

• Premi pòster Biennal Química

L'alumna participa en el programa universitari «Estudia i investiga» sota la tutela del professor Florenci V. González Adelantado, de l’Àrea de Química Orgànica.

• L'UJI inicia un projecte de micromecenatge per a investigar l'Alzheimer

El Grup de Neurobiotecnologia de la Facultat de Ciències de la Salut ha utilitzat la plataforma Precipita de la FECYT i ha obtingut més de 4.000 euros per a desenvolupar l’estudi

• «Sonreír es divertido»

Combina els procediments existents més efectius per a controlar l’ansietat i l’estrès amb tècniques per a promocionar la regulació emocional, la capacitat d’afrontament i la resiliència.

• Premis Grup Compostel·la d’Universitats

Tres treballs audiovisuals de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) han aconseguit tres dels quatre guardons dels dos concursos convocats pel Grup Compostel·la d’Universitats.

• Excel·lència investigadora

Els guardons seran lliurats, com és habitual, durant l’acte acadèmic d’inauguració de curs que es realitzarà el 22 de setembre de 2017.

• Reunió Científica «El gust d’investigar»

L’alumnat pertany a centres d’educació secundària de l’Alcora, Benicàssim, Borriana, Castelló de la Plana, Grau de Castelló, Torreblanca, la Vall d’Alba i Vila-real.

Projecte KATCH-e: economia circular

Han analitzat determinats models circulars de negoci i disseny, a més d'estudiar l'eficiència de recursos.

Tesi sobre protocol i política

La doctoranda de la Universitat Jaume I Diana Rubio ha obtingut una nota d'excel·lent cum laude en la lectura de la seua tesi «Necesidad del manual de protocolo en los partidos políticos para la efectividad en sus eventos; la importancia de su integración en la comunicación corporativa».

• Fotografia investigació
    Rànquing CYD 2017

El Rànquing CYD 2017 mostra el lideratge de l'UJI un any més en l'àmbit de la recerca, aconseguint la qualificació de centre d'alt rendiment en indicadors com ara les publicacions per professor, l'elevada citació de les seues publicacions, la producció artística o el nombre de post-doctorats.

Control del neuromàrqueting polític

Investigadors del Grup d’Ètica i Democràcia de la Universitat Jaume I adverteixen en un estudi sobre la necessitat d’incrementar la transparència i el control en l’aplicació de tècniques de neuromàrqueting polític per a evitar el risc de manipulació del votant.

• Research Pitches 2017

Els premiats han sigut Edgar Bernad, de la Facultat d’Humanes, Fani Ibáñez, de Jurídiques, i Ana María Sánchez, docent i investigadora de Ciències de la Salut.

Premi Tesi Doctoral Lorenzo Gomis 2017

Amb la investigació «La gestión periodística de contenidos a partir del seguimiento de hashtags en Twitter», dirigida pel doctor Andreu Casero Ripollés.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions