Noticies científiques

Última modificació: 24/05/2016 | Font: SCP
  • Setmana de la Ciència

La Setmana de la Ciència i la Tecnologia de la Universitat Jaume I de Castelló aposta per activitats divulgatives innovadores i l’ús de les xarxes socials per a promoure la cultura científica i establir nous canals de transferència de coneixements a la ciutadania.

• Geotec
    Tecnologies geoespacials per Haití

En el projecte marc de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides (UNDAF).

• REMEB meeting Murcia
    Biorreactor de membranas

El consorci visita el bioreactor de membranes REMEB en l'estació depuradora d'aigües residuals d'Aledo, Murcia.

• Àgora UJI
    Millors universitats del món

En concret l’UJI se situa en el lloc 782 entre més de 27.000 institucions que conformen el rànquing.

• Azucena García Palacios i Carlos Suso Ribera
    Psicologia personalitzada pel dolor crònic

La investigació desenvolupada en el LabPsiTec ha analitzat la variable del catastrofisme dels malalts a fi de dissenyar les teràpies atenent circumstàncies individuals.

• Fotografia de la presentació
    Presentació del projecte Orbits

El projecte de recerca ORBITS es va presentar el 2 de novembre a Castelló de la Plana. El projecte té com a objectiu identificar la dinàmica dels vincles transnacionals existents en el sud d'Europa, a partir de l'estudi de la mobilitat i inserció dels ciutadans romanesos a Espanya.

• Aranya roja
    Vacuna per l'aranya roja

Els investigadors que formen el «Consorcio Araña Roja» avancen cap al control d'aquest àcar, una de les principals plagues dels cultius en el món.

• «Citrus farmers, water savers»

La Universitat Jaume I i Coca-cola han presentat el projecte que té com a objectiu reduir el consum d'aigua i els impactes ambientals.

• Fotografia de l'equip
    Trastorns mentals

El LabPsitec desenvoluparà amb altres 12 institucions europees el projecte ECoWeB.

• Hèctor Beltran San Segundo i Emilio Pérez Soler
    «Big Data Challenge 2017»

L’equip, que ha comptat amb el suport d'espaitec participarà en novembre a Tallinn (Estònia) en l’Accelerator Bootcamp del Copernicus Masters, on recollirà el guardó.

• Projecte SILIFE (ITC-UJI)
    Reduir toxicitat de la sílice

El projecte, impulsat pel Programa LIFE, ha començat ja les proves industrials en diferents sectors per a garantir al màxim la seguretat en els entorns laborals exposats a la SCR (sílice cristal·lina respirable).

• Nanofluids i eficiència energètica

La iniciativa NanoUptake ha organitzat la trobada pionera en col·laboració amb la Universitat de Lisboa en la qual han participat investigadors de 24 països.

• Nanolàmines

El Grup de Química Quàntica ha demostrat que el material creat al laboratori pot optimitzar l’eficiència dels dispositius òptics perquè redueix les pèrdues energètiques.

• Automàtica marina
    Automàtica Marina

Pels resultats més recents en intervenció submarina amb robots semiautònoms (dotats d'ordinadors encastats), per al disseny d'un eina de suport als treballs arqueològics en el fons marí.

• Bárbara Hernandez i Conrado Martínez
    L’UJI col·labora amb Levante-EMV per obrir un canal de diàleg sobre ciència amb la ciutadania

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions