Juliol

31/03/2015 | SCP

Juliol

• Félix Hernández
    Dades sobre el consum de drogues

L'anàlisi d'aigües residuals a través de biomarcadors urinaris permet detectar de forma fiable el consum real de drogues en una ciutat.

• contaminacio aire
    Nou índex de qualitat de l’aire

Els investigadors de la Unitat de Mineralogia Aplicada i Ambiental de la Universitat Jaume I de Castelló Teófilo Sanfeliu i Ana Belén Vicente, junt amb la col·laboració de l'investigador del Departament d'Agroquímica i Medi Ambient de la Universitat Miguel Hernández d'Elx Manuel Jordà, han establit un nou índex de qualitat de l'aire que té com a base el poder establir un criteri que servisca com a eina per a comprendre d'una manera més fàcil i clara la qualitat de l'aire que es respira en una àrea.

• Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics
    3 nous projectes europeus

Investigadors e investigadores del Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics (DFO) de la Universitat Jaume I de Castelló, dirigit pel catedràtic de Física Aplicada Juan Bisquert, han aconseguit 3 nous projectes d’investigació en la convocatòria del 7é Programa Marc de la Unió Europea amb una subvenció d’1.026.000 euros.

• Beatriz Gil-Juliá
    Afectació emocional en una UCI

L'ingrés en una Unitats de Vigilància Intensiva (UCI) és una experiència estressant i disruptiva per a les persones implicades, especialment els pacients, que en un 20% dels casos presenten ansietat i en un 23-27% depressió, i els seus familiars, en els que el percentatge d'ansietat s'eleva a un 76 i el de depressió a un 42-60%.

• Mario Masó Agut
    Leopoldo Querol Roso

La tesi defensada en la Universitat Jaume I per Mario Masó Agut sobre la vida i l'obra del pianista Leopoldo Querol Roso reivindica la figura i la transcendència d'aquest músic nascut en 1899 a Vinaròs que va arribar a ser un pianista de referència a nivell nacional i va jugar un paper clau en la recuperació de la vida musical espanyola després de la Guerra Civil i, posteriorment, en els inicis musicals de les televisions espanyola i francesa.

• L’UJI 7 en qualitat i d'excel·lència

La qualitat i l'excel·lència en la investigació estan posicionant a la Universitat Jaume I com una universitat puntera a nivell nacional i internacional.

• Solar Decathlon Europe

La Universitat Jaume I, en col·laboració amb la Universitat VIA University Collage en Horsens, Dinamarca, sol·licitarà oficialment participar en la competició universitària internacional Solar Decathlon Europe 2014.

• Guillermo Sanahuja Peris
    Comunicació corporativa de l'esport

L'esport professional a Espanya, a pesar de ser un fenomen capaç de suscitar grans audiències i xifres milionàries, es troba encara en una etapa “adolescent” en allò que a comunicació corporativa i màrqueting es refereix, segons conclou la tesi defensada pel doctor Guillermo Sanahuja Peris en la Universitat Jaume I de Castelló, que aborda la situació d'un sector a penes investigat a pesar del seu potencial.