L'anàlisi d'aigües residuals presenta un gran potencial per conèixer el patró de consum de drogues d'abús

07/04/2016 | IUPA

L'observatori Europeu de Drogues i Toxicomanies (EMCDDA) ha presentat l'informe ”Assessing illicit drugs in wastewater” dintre de l’esdeveniment “Use of wastewater analysis to understand drug markets’” organitzat per la Comissió de Drogues narcòtiques (CND) dut a terme a Viena. En aquest informe es presenta l'aplicació de l'epidemiologia basada en l'anàlisi d'aigües residuals en el camp de drogues d'abús.Assessing illicit drugs in wastewater

L'epidemiologia basada en l'anàlisi d'aigües residuals permet obtenir informació sobre la tendència de consum, tant geogràfic com temporal, de drogues d'abús. Mitjançant la presa de mostres d'aigües de depuradora i el posterior análisis de drógues i els seus metabólits, els científics poden estimar la quantitat de drogues consumides en una comunitat.

L'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA) forma part de la xarxa "Sewage analysis core group Europe" (SCORE), la qual ha estat la responsable de realitzar la investigació presentada en aquest informe. Cal destacar la participació d'investigadors d'aquest institut en els capítols 1 i 2 dedicats a l'estimació del consum de drogues a través de l'epidemiologia i al propi anàlisi de drogues en aigües residuals. El IUPA presenta una gran experiència en aquest tipus anàlisi, publicant en els últims anys prop de 15 publicacions en revistes científiques d'alt índex d'impacte.