La Universitat Jaume I va acollir el curs d'entrenament "Method Validation and Quality Control" dintre del projecte ITN-Marie Curie SEWPROF Notícies

07/05/2015 | IUPA

L'Institut Universitari de Plaguicides i Aigües (IUPA) va organitzar el 29 i 30 d'abril el curs de formació ITN-Marie Curie SEWPROF basat en la validació de mètodes i control de qualitat. En aquest curs, investigadors del projecte ITN-Marie Curie SEWPROF i de l'acció COST ÉS1307 van atendre a diverses presentacions impartides per experts en aquest àmbit.

La reunió va començar amb la benvinguda duta a terme pel director del IUPA, el professor Félix Hernández, en la qual es va fer una breu introducció als participants sobre la Universitat Jaume I i  la xarxa de recerca. Durant les diferents sessions del curs, els assistents van poder gaudir de les excel·lents presentacions dutes a terme per experts en la matèria. A continuació es detalla les diferents presentacions impartides:

El primer dia es va centrar en la validació de mètodes amb especial émfasi en la cromatografia acoblada a espectrometria de masses amb la impartició de 6 conferències i 2 activitats de grup.
Adrian Covaci (Universitat d'Anvers) va presentar la validació quantitativa en mètodes LC-MS/MS. Tania Portoles (Universitat Jaume I) va continuar amb la validació de mètodes qualitatius, mentre que Lubertus Bijlsma (Universitat Jaume I) va perfilar la quantificació, identificació i confirmació de fàrmacs lícits i il·lícits en l'anàlisi d'aigües residuals.

Jose Benito Quintana (Universitat de Santiago de Compostel·la)  va donar una conferència basada en l'estimació de límits de quantificació i detecció en l'anàlisi d'aigües residuals i Juan V. Sancho (Universitat Jaume I) va proporcionar exemples de GC (APCI)-MS (MS/MS QqQ, QTOF MS) en química analítica mediambiental. Finalment, Leon Barron (King's College London) va explicar l'ús de predicció de temps de retenció com a eina per a millorar la qualitat en mètodes de screening.
Les sessions de vesprada va constar de dues activitats de grup. Maria Ibáñez (Universitat Jaume I) demostrà com  tractar dades d'espectrometria de masses d'alta resolució (HRMS) i Christoph Ruttkies (Leibniz Institute of Plant Biochemistry) es va centrar en l'ús de MetFrag i MetFusion en el procés d'identificació de sospitosos i  en l'analisi non-target .

El segon dia es va dedicar al Control de Qualitat i  la Garantia de Qualitat.
Nuria Font (IPROMA) va explicar el control de qualitat en laboratoris mediambientals acreditats. Malcolm Reid (Norwegian Institute for Water Research, NIVA) i Pim de Voogt (KWR Watercycle Research Institute) van explicar l'estat actual a Europa dels assajos interlaboratori. Félix Hernández (Universitat Jaume I) va explicar la seua experiència en les BPLs en un entorn universitari. Ettore Zuccato (Mario Negri Institute) va donar una conferència en línies ètiques en recerca.
Després de les conferències, es va debatre en una taula redona l'estat actual i els reptes en  epidemiologia basada en l'anàlisi d'aigües residuals, component aquesta taula  John Ramsey (TICTAC), Kevin V. Thomas (Norwegian Institue for Water Research, NIVA), Juan V. Sancho (Universitat Jaume I) i Sara Castiglioni (Mario Negri Institute).
A la vesprada es va realitzar una sessió especial centrada en oportunitats per a obtenir finançament de la  UE i l'accés al mercat de treball, en la qual van participar membres de diferents companyies Start-up de l'ESPAITEC les quals van donar les seues experiències inicials en el mercat de treball. Finalment, el curs de formació es va clausurar amb la xerrada impartida per Gillian Overend (Universitat de Bath) qui va donar un breu resum de les oportunitats de finançament a nivell europeu i internacional.

Més informació en els webs de l'ITN-Marie  Curie SEWPROF i l'acció COST:

SEWPROF: http://sewprof-itn.eu/
SCORE-COST: http://score-cost.eu/