Dra. Sofia Herrero Rico

14/09/2021 | cufp
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

 

Vicent  Martínez Guzmán ha deixat un gran llegat en la investigació i en els estudis per a la Pau, però en aquestes breus línies vull destacar la influència de la seua obra en la meua pròpia persona. Va ser el meu professor, el meu director de Tesi de Màster, el meu director de Tesi Doctoral, el meu mentor, el meu referent en l'àmbit universitari. No sols em va influenciar acadèmicament en escoltar propostes innovadores des de la seua Filosofia per a Fer les Paus que derivaven en alternatives per a la construcció de cultures de pau  partint de la nostra voluntat, de les nostres competències i compromís per implementar-les des de la nostra quotidianitat, sinó que Vicent em va canviar com a persona en conèixer  la seua personalitat, el seu tarannà pacificador, el seu diàleg constructiu i la seua coherència entre el seu pensament filosòfic, la seua investigació i el seu estil de vida. M'ensenyà el noble que és predicar amb l'exemple.  Vicent va ser un visionari, que va saber veure les possibilitats que tenim els éssers humans per a fer les paus i, amb aquesta convicció, va crear escola en l'àmbit local, nacional, així com internacional. Tota la meua investigació emana del seu llegat, i les meues publicacions tenen una clara coherència amb els seus principis, amb les seues propostes i, en definitiva, amb la seua bella i important filosofia.

Publicacions:

Herrero Rico, S. (2013): La Educación para la Paz. El enfoque REM (Reconstructivo-Empoderador), Saarbrücken, Publicia

Capitols de llibres:

Herrero Rico, S (2021): «Peace Education in times of Covid-19: rethinking other kind of logic from imagination, fantasy, creativity and utopia» en JAIN, P. (2021): Creativity. A Force of Innovation, London, IntechOpen 

Herrero Rico, S (2019): «La Educación para la Paz desde el poder y la competencia: el enfoque REM» en Cabello-Tijerina, P., G. Díaz perez y R. Vázquez -Gutiérrez (eds.) (2019): Investigación para la Paz: Teorías, Prácticas y Nuevos Enfoques, Valencia, Tirant Lo Blanc

Herrero Rico, S. (2009): «La Educación para la Paz desde la filosofía para hacer las paces. El modelo Reconstructivo-Empoderador» en París Albert, S. E I. Comins Mingol (eds.) (2009): Filosofía en acción. Retos para la paz en el siglo XXI, Castellón, Universitat Jaume I, 33-57.

Articles en revistes i altres:

Herrero Rico, S. (2018): «Education for nonkilling creativity: a reconstructive-empowering approach», Journal of Peace Education, vol 15, issue 3, pp. 309-324, ISSN: 1740-0201Online ISSN: 1740-021X, Routledge

Informació proporcionada per: Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau