Dra. Sonia París Albert

20/09/2021 | cufp
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

 

El professor Vicent Martínez Guzmán ha influït en gran manera en la meua manera de concebre la filosofia com una activitat pràctica. La seua proposta filosòfica per a fer les paus ha nodrit la meua investigació des del principi, trobant-se en el rerefons de la meua manera de promoure la transformació pacífica dels conflictes, així com en les diferents línies de treball filosòfiques en les quals em moc, també, des d'una mirada pedagògica amb la qual m'agrada emfatitzar el valor de la creativitat i la imaginació en la construcció de cultures per a fer les paus. El seu compromís, tenacitat i esforç són pilars fonamentals que em serveixen de guia tant a nivell personal, com a acadèmic i professional.

 

Bibliografia: 

 

 

- París Albert, Sonia: Filosofía de los conflictos. Una teoría para su transformación pacífica, Barcelona, Icaria, 2009, España, L, ISBN: 978-84-9888-080-9.

- Comins Mingol, Irene y Sonia París Albert: Els pacifistes som els realistes. Selecció de textos, Institut Català Internacional per la Pau, Barcelona, 2019, España, E. ISBN: 978-84-17214-79-1.

- París Albert, Sonia: «Los estudios de los conflictos a escena. Pasado, presente y futuro», en Cabello Tijerina, Paris A., Guillermina Días Pérez y Reyna L. Vázquez-Gutiérrez (coords.): Investigación para la paz: teorías, prácticas y nuevos enfoques, Tirant Lo Blanch, Valencia, 2019, pp. 31-48, España, CL, ISBN: 978-841313-495-6.

- París Albert, Sonia: «Philosophy, recognition and indignation», Peace Review. A Journal of Social Science, Routledge Taylor & Francis Publishing Company, 2013, 25, 3, pp. 336-342, A. ISSN: 1040-2659. DOI: https://doi.org/10.1080/10402659.2013.816550

- París Albert, Sonia: «Hacia una revalorización de la filosofía en diálogo con la indignación», Convergencia. Revista de Ciencias Sociales, México, 2015, núm. 68, mayo-agosto 2015, pp. 51-70. A. ISSN: 1405-1435 DOI: https://doi.org/10.29101/crcs.v0i68.2951

- París Albert, Sonia: «Filosofía para hacer las paces con niñas y niños. Un estímulo para la creatividad», Convergencia. Revista de Ciencias Sociales, México, agosto 2017, núm. 75, pp. 65-85. A. ISSN: 1405-1435. DOI: https://doi.org/10.29101/crcs.v0i75.4357

- París Albert, Sonia: «Putting philosophy to the service of schools to give children’s voices real value», Childhood & Philosophy, Río de Janeiro, mayo-agosto 2018, vol. 14, núm. 30, pp. 453-470. A. ISSN: 1984-5987. DOI: 10.12957/childphilo.2018.29859

- París Albert, Sonia: «El reconocimiento recíproco en la filosofía de Axel Honneth: contribuciones a la transformación pacífica de los conflictos», Pensamiento. Revista de investigación e información filosófica, Madrid, 2018, vol. 74, núm. 280, pp. 369-385. A. ISSN: 0031-4749. DOI: pen.v74.i280.y2018.003

- París Albert, Sonia: «Acciones educativas para afrontar algunos desafíos de la filosofía en el siglo XXI», Daimon. Revista Internacional de Filosofía, Murcia, 2018, núm. 74 (mayo-Agosto), pp. 105-119. ISSN: 1130-0507. DOI: https://doi.org/10.6018/daimon/267491

- París Albert, Sonia: «Hacia una reconstrucción de las paces creativas para la ciudadanía global», Revista de Paz y Conflictos, Granada, 2018, vol. 11, núm. 1, pp. 159-179. ISSN: 1988-7221. DOI: http://dx.doi.org/10.30827/revpaz.v11i1.6461

- París Albert, Sonia: «Educación para la paz, Creatividad Atenta y Desarrollo Sostenible», Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, Madrid, 2019, vol. 8, núm. 1, pp. 27-41. ISSN: 2254-3139. DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2019.8.1.002

- Comins Mingol, Irene y Sonia París Albert: «Reconocimiento y cuidado: filosofía para la paz y Paz imperfecta en diálogo», Convergencia. Revista de Ciencias Sociales, Méjico, 2019, vol. 27, pp. 1-26. ISSN: 2449-5799. DOI: https://doi.org/10.29101/crcs.v27i82.12495

- París Albert, Sonia y Irene Comins Mingol: «La cooperación en la transformación pacífica de los conflictos: hacia la justicia y el amor como caminos del reconocimiento», Investigaciones Fenomenológicas, España, 2019, núm. 16, pp. 259-275. ISSN: 1885-1088.

- París Albert, Sonia y Joanna Haynes: «A rethinking of children at stake. Musings for their revaluation», Araucaria. Revista Iberoamericana de Filosofía, Política, Humanidades y Relaciones Internacionales, España, 2020, año 22, núm. 43, pp. 197-214. ISSN: 1575-6823. DOI: https://dx.doi.org/10.12795/araucaria.2020.i43.09

- París, Albert, Sonia: «Académica y mundana. La filosofía a modo de semilla de la creatividad», En-claves del Pensamiento. Revista de Filosofía, Arte, Literatura, Historia, México, 2020, Año XIV, núm. 28, julio-diciembre 2020, pp. 1-28. ISSN: 2594-1100. DOI: https://doi.org/10.46530/ecdp.v0i28/404

 

Informació proporcionada per: Càtedra UNESCO de Filosofia per a la Pau