Gener

09/01/2017 | SCP

Gener
Recurs d'imatge magnetisme-catalitzadors index

Magnetisme i disseny de catalitzadors

L'estudi col·laboratiu ha sigut realitzat a la Universitat Jaume I de Castelló, l'Institut Català d'Investigació Química, l'Institut de Biocomputació i Física de Sistemes Complexos de la Universitat de Saragossa i l'empresa MagnetoCat S.L.

Recurs d'imatge moduls-perovskita-solar index

L’UJI dissenya i prova en un clima real minimòduls solars de perovskita per a estudiar la seua eficiència energètica

L’estudi liderat pel catedràtic Ivan Mora Seró ha estat pioner en aprofitar els cicles dia-nit per a definir els mecanismes que determinen l’evolució de les cèl·lules solars fora dels laboratoris

Recurs d'imatge app-benestar-emocional-ecoweb index

ECoWeB: Benestar emocional

Dotze institucions participen en el projecte europeu ECoWeB finançat per la Unió Europea.

Recurs d'imatge materials-contra-el-covid index

Pel·lícula plàstica contra la COVID-19

Llançat per la indústria Promaflex, el material incorpora micropartícules de plata i sílice que són capaces d'inactivar el nou coronavirus per contacte.

Recurs d'imatge investigacio-uji-biomedicina index

Àmbit biomèdic i salut pública

Rosa de Llanos i Juana Mari Delgado s’han integrat en la Unitat Predepartamental de Medicina.

Recurs d'imatge itc-eolo index

EOLO+

En el marc del projecte d'investigació que l'Institut Universitari de Tecnologia Ceràmica realitza en col·laboració amb les empreses Siemens-Gamesa i Clam Desarrollo i amb el centre tecnològic del plàstic AIMPLAS (EOLO+) s'han posat a punt els mètodes de caracterització dels materials utilitzats per a la realització de les pales d'aerogeneradors.

Recurs d'imatge hidrogenacio-CO2 index

Transformar CO2 en productes químics

El procés químic per a capturar i transformar CO2 en àcid fòrmic està dissenyat per a treballar en condicions més sostenibles, amb potencial de transferència a indústria.

Recurs d'imatge contaminacio-demencia index

Exposició a la contaminació atmosfèrica i deteriorament cognitiu

L’estudi suposa una revisió actualitzada de la literatura científica sobre la relació entre l’exposició a la contaminació atmosfèrica i el rendiment cognitiu, l’acceleració del declivi cognitiu, el risc de desenvolupar demència, canvis en la morfologia cerebral i neuroinflamació.

Recurs d'imatge articles-ginecologia-oncologica index

Millora cirurgia citorreductora

Els estudis han comptat amb el suport econòmic de la Càtedra Medtronic de Formació i Investigació Quirúrgica i una beca d’investigació de l’Institut de Salut Carlos III-FEDER.

Recurs d'imatge estudi-meditacio index

Beneficis de la meditació

L’article revela que les àrees on la diferència de matèria grisa és més notable per la influència del silenci mental són aquelles que són crucials per al control de l’atenció i les emocions.

Recurs d'imatge guardo-frederic-chaume index

Guardó professor Chaume

L’Associació Europea ESIST guardona el seu compromís entusiasta per promoure la investigació i la docència de la traducció audiovisual.

Recurs d'imatge projecte-forge-itc index

FORGE: Nous recobriments

Coordinat per l'empresa italiana MBN NANOMATERIALIA SPA, compta amb 13 participants de diferents països europeus.