El grup de recerca ITACA impulsa un podcast sobre recerca en comunicació El programa dirigit pel professor Esteban Galán es pot escoltar en iTunes, Ivoox i a través de comtransmedia.com

09/03/2017 | SCP

El grup de recerca en Tecnologies Aplicades a la Comunicació Audiovisual (ITACA) del Departament de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I (UJI) ha promogut un podcast de recerca en comunicació, Transmedia: el programa de investigación en comunicación, amb la finalitat de donar a conèixer els treballs referents d'aquest àmbit.

El director d'aquest podcast, el professor de Comunicació Audiovisual i Publicitat Esteban Galán, argumenta que la revolució en la comunicació «és un fet rellevant per a tota la societat perquè ens afecta a tots i, en conseqüència, conèixer els avanços en la recerca en aquesta matèria i escoltar l'opinió dels experts és realment interessant». Galán reivindica el protagonisme de la comunicació i assegura que hi ha demanda de continguts de qualitat sobre comunicació. De fet, amb tan sols un mes de vida, Transmedia: el programa de investigación en comunicación s'ha convertit en un dels continguts científics més escoltats en iTunes», assevera Galán.

En els onze programes emesos fins avui s'han abordat temes relacionats amb la publicitat, el màrqueting, la comunicació audiovisual, l'ètica, la recerca, les dades massives o les xarxes socials. Al seu torn, hi han participat investigadors com ara Homero Gil de Zúñiga de la Universitat de Viena, Irene García de la Universitat de Caledònia, Julio Alonso Arévalo de la Universitat de Salamanca, Isabel de Salas de la Cardenal Herrera-CEU, Laura Bergés de la Universitat de Lleida, Francisco de Zulueta de la Universitat Politècnica de València, Juan Benavides de la Universitat Complutense de Madrid, John Postill de la RMIT de Melbourne i Javier Marzal Felici, Domingo García Marzá i Aarón Rodríguez Serrano de la Universitat Jaume I de Castelló.

El grup de recerca ITACA-UJI, dirigit pel catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat Javier Marzal Felici, investiga la cultura visual en un ampli ventall de camps que tenen com a fil comú l'estudi dels mitjans audiovisuals amb un especial interès pels efectes de les tecnologies digitals en els processos de producció de sentit. Les recerques s'afronten des d'una orientació semiòtica, combinada amb l'estudi de les condicions de producció, distribució, exhibició i recepció dels textos audiovisuals. Les principals línies de recerca del grup ITACA-UJI són les narratives transmèdia, les noves tecnologies de la comunicació, la teoria i història del cinema i la fotografia i la producció en ràdio i televisió.