Alumnat del projecte Erasmus+k2, promogut pel IES Alfonso XIII de la Vall d'Alba, visiten l’UJI

23/11/2015 | SCP

•  visita-espaitec _MG_0721in

L'alumnat durant la visita a Espaitec. | FOTO: Àlex Pérez.

El Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I (espaitec) ha rebut la visita d'alumnat i professorat del projecte Erasmus+K2, programa europeu coordinat pel centre HBLA Oberwart d'Àustria, que compta amb socis de l'IES Alfonso XIII d'Espanya; l'Oberstüfenzentrum OPR d'Alemanya; el IMS Vittoria Colonna d'Itàlia; i l'Escola Secundària de Moura de Portugal.

Al programa hi participen alumnes d'entre 15 i 18 anys vinculats a centres educatius de diversos perfils, tant centres rurals com a urbans, així com centres d'Educació Secundària i de Cicles Formatius. El seu objectiu final és augmentar les possibilitats laborals de la joventut europea, motivar la lluita contra l'atur juvenil i donar a conèixer diferents alternatives. A través d'aquest projecte es pretén provar que l'educació és una oportunitat que cal aprofitar, un espai on preparar als joves per al món laboral i conèixer experiències reals que apropen el món acadèmic al laboral.

En aquesta línia, la visita a espaitec tenia com a objectiu donar a conèixer la formació universitària des d'un altre punt de vista, el campus com a espai d'oportunitats i talent en el qual es generen tot tipus de projectes promoguts per l'estudiantat, tant empresarials com de recerca. Durant la visita a les instal·lacions, l'alumnat europeu ha conegut iniciatives com Hackerspace Castelló, UJI Motorsport, UJI Electric Racing Team i Decathletas UJI, tots projectes promoguts per alumnat de la Universitat Jaume I de diversos graus i perfils acadèmics que treballen en impressores 3D, motos elèctriques, vehicles de fórmula I i arquitectura sostenible.

Imatges de la visita