L’UJI i ASCER aposten per la difusió del coneixement en la renovació de les activitats de l’Aula Ceràmica

11/05/2015 | SCP

•  conveni-ascer _MG_0367in

El president d'ASCER, Isidro Zarzoso, i el rector de l'UJI, Vicent Climent. | FOTO: Àlex Pérez

La Universitat Jaume I de Castelló i l’Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics (ASCER) han renovat el conveni de col·laboració per a continuar les activitats de l’Aula Ceràmica ASCER de la universitat pública de Castelló, amb els principals objectius de fomentar la difusió del coneixement i la innovació en el sector del taulell, sense oblidar la docència, la investigació, i també que els tècnics de l’àmbit de l’edificació coneguen aquest sector.

L’aportació de l’Associació Espanyola de Fabricants de Taulells i Paviments Ceràmics a l’Aula de Ceràmica ASCER permet organitzar al llarg de l’any diverses activitats, entre elles un cicle de dotze conferències sobre revestiments ceràmics, normativa, aplicacions singulars o usos especials. A més a més, l’Aula de Ceràmica ASCER dedica gran part del seu pressupost al suport a projectes d’investigació. Les activitats es completen amb visites a Cevisama de l’estudiantat d’Arquitectura Tècnica o les classes teòriques i pràctiques sobre materials ceràmics.

La col·laboració en l’àmbit de la investigació implica no sols el professorat i estudiantat del Grau en Arquitectura Tècnica, sinó també el del Màster en Eficiència Energètica i Sostenibilitat en temes d’avaluació ambiental de sistemes constructius amb la incorporació de revestiments ceràmics o estudis comparatius de la ceràmica davant d’altres solucions de revestiments.

Després de la firma, el president d’ASCER, Isidro Zarzoso, ha mostrat la seua satisfacció pel treball desenvolupat fins ara per l’Aula Ceràmica i espera «que vaja a més» i el rector, Vicent Climent, hi ha agraït a l’associació el seu compromís en uns moments difícils per al sector i per a la societat.

A l’acte han assistit també el vicerector d’Economia i PAS, Miguel Ángel Moliner; el director de l’Aula de Ceràmica ASCER, Ángel Pitarch; i la responsable de Comunicació d’ASCER, Ana Martínez.

Aula de Ceràmica ASCER: www.aulaceramica.uji.es

Fotografies