Seminari: «Les proliferacions de microalgues al litoral mediterrani» La Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de l'UJI organitza un nou seminari sobre la proliferació de les microalgues en el Mediterrani

31/05/2017 | SCP

Data: 1 de juny de 2017
Acte: seminari
Títol: «Les proliferacions de microalgues al litoral Mediterrani: Un problema ambiental de proporcions creixents»
Lloc: aula TF2003AA de l'Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals
Hora: 12 hores
Entitat: Càtedra FACSA d'Innovació en el Cicle Integral de l'Aigua de l'UJI

Més informació: l'activitat humana al litoral mediterrani s'ha associat tradicionalment a una sèrie d'impactes ambientals, entre els quals són especialment notoris aquells relacionats amb l'ús de l'aigua. Malgrat que el desenvolupament d'infraestructures i sistemes de tractament d'aigües ha suposat una millora ostensible de la qualitat de les aigües de bany, hi ha altres problemes ambientals que afecten les aigües costaneres semblen haver-se cronificat. En particular, moltes platges de la Mediterrània presenten intenses proliferacions de microalgues nocives durant l'estiu. Aquest problema, de conseqüències ambientals i socials, està molt estès i no és atribuïble exclusivament al deteriorament de la qualitat de les aigües produïda per una activitat determinada i hi ha evidències que indiquen la seva creixent. Per això, la causa de les pèrdues econòmiques que poden generar, la prevenció i control d'aquestes proliferacions són en l'actualitat un objectiu prioritari de la recerca i gestió costanera.

Gotzon Basterretxea és doctor en Ciències del Mar per la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria, actualment és científic a l'Institut Mediterrani d'Estudis Avançats (IMEDEA, UIB-CSIC) i director del Departament d'Ecologia i Recursos Marins a on lidera el Grup d'Ecologia i oceanografia Costera (GEOCos). És investigador principal de projectes competitius finançats per diferents ministeris i administracions. Les línies de recerca del seu grup inclouen l'ecologia del plàncton; les interaccions fisicobiològiques en sistemes planctònics; les proliferacions nocives d'algues i els patrons de connectivitat d'organismes en medi marí.