Mecanismes de seguretat en les comunicacions electròniques

Evita ser víctima de fraus de tipus phishing
Última modificació: 13/10/2016 | Font: JULIO TENA FORTANET

Phishing

La paraula phishing és utilitzada per referir-se a un dels mètodes més utilitzats per delinqüents cibernètics per estafar i obtenir informació confidencial de forma fraudulenta com pot ser una clau d'accés o informació detallada sobre targetes de crèdit o una altra informació bancària o administrativa de la víctima.

Per evitar ser víctima de fraus de tipus phishing, segueix les nostres recomanacions:
  • No obris correus d'usuaris desconeguts o que no hages sol·licitat, elimina'ls directament.

  • No contestes en cap cas a aquests correus.

  • Precaució al seguir enllaços i descarregar fitxers de correus encara que siguen de contactes coneguts.

  • Si no hi ha certificat, o si no és del lloc al qual vam entrar, no facilitarem cap tipus d'informació personal: nom d'usuari, claus d'accés, dades bancàries, etc.

 

D'altra banda, cal tindre en compte SEMPRE els consells que faciliten tots els bancs o administracions públiques en la seua secció de seguretat:

  • Tanca totes les aplicacions abans d'accedir al web del banc.

  • Escriu directament la URL al navegador, en lloc d'arribar a través d'enllaços disponibles des de pàgines de tercers o en correus electrònics.

  • No accedeixis al servei de banca en línia del teu banc des d'ordinadors públics, no fiables o que estiguen connectats a xarxes wifi públiques.

 


MOLT IMPORTANT: cap banc o administració pública envia per correu electrònic sol·licituds de dades personals dels seus clients. Si reps un correu en aquest sentit, no facilites mai cap dada i contacta immediatament amb ell per preguntar.


 

Intenta evitar atacs de phishing

Has de tenir cura quan reps un missatge d'un lloc que et demane informació personal. Si reps aquest tipus de missatge, no has de proporcionar la informació que et demana sense confirmar que el lloc és legítim. Si és possible, obre en finestra a part en lloc de fer clic a l'enllaç que apareix al correu electrònic.

Modifica la clau d'accés de tots aquells serveis en què faces servir la mateixa i recorda que és molt important gestionar de forma segura les claus d'accés als diferents serveis d'Internet per evitar problemes.

 

ALTRES

Proveïdor d'Identitat
[El proveïdor d'Identitat (IdP) ofereix als usuaris un únic punt d'autenticació per a les aplicacions web externes]

  • Bones pràctiques d'ús del compte d'usuari corporatiu
  • Serveis i mecanismes de seguretat
  • Certificats Digitals (Projecte Clauer)
  • Autoritat certificadora de la Universitat Jaume I (CA)
  • Configuració d'una xarxa privada
  • FAQ Virus (Preguntes més freqüents)
  • Antivirus (Instruccions)
  • Consells per a la prevenció i detecció de virus
  • Anti-Relay
  • Altres informacions importans

 

Informació proporcionada per: Servei d'Informàtica
Universitat Jaume I CIF: Q-6250003-H Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Espanya
Tel.: +34 964 72 80 00 Fax: +34 964 72 90 16