Millora la teua seguretat

28/10/2021 | SI
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

Cuideu el vostre compte de correu?

Si alguna persona s'apropia del vostre correu electrònic, podrà apropiar-se de TOTS els comptes que hi tingeu vinculats (banc, administracions públiques, expedients, etc.) La vostra clau d'accés és la clau que obre les portes al món virtual en el qual ens movem avui dia. El correu electrònic pot ser aquesta porta que, al seu torn, n'obre moltes d'altres.

Per evitar, en la mesura que pugueu, aquesta situació:

Vinculeu un compte de correu alternatiu al vostre compte Gmail-UJI perque Google us notifique possibles activitats sospitoses.

Per això haureu d'accedir des d'aquest enllaç directe a Google.

 
Hi ha dues vies per intentar determinar si el vostre compte s'ha vist compromés:

 

1. APLICACIONS de GOOGLE (Gmail, Drive, Docs, etc.)

Es pot comprovar l'activitat del vostre compte a "Controla, protege y mantén segura tu cuenta", dins de l'apartat "Inicio de sesión y seguridad" ja que permet revisar els esdeveniments de seguretat dels últims 28 dies.

Disposeu d'un altre accés directe a l'activitat en la finestra del vostre correu Gmail (part inferior dreta), trobareu l'enllaç que diu "Darrera activitat del compte: fa X minuts", i "Detalls".

2. En el SSO (pàgina d'identificació de lUJI)

Dins d'"Opcions"' -> "Opcions del compte" -> '"Consulteu última entrada" també informa de l'últim lloc en el qual us heu identificat amb èxit. Donem informació diferenciada per al SSO/Web, VPN i Portal Captiu (FTG-HA)

 

FALS SUPORT DE MICROSOFT

En les últims dies se'ns ha notificat l'intent d'estafa del fals suport tècnic de Microsoft. Es tracta d'una estafa, on el ciberdelincuent telefona des de l'estranger i es fa passar per un tècnic d'aquesta companyia. Telefona a diferents números de l'UJI per a intentar controlar els equips informàtics sol·licitant l'accés per TeamViewer. Per a aconseguir el seu objectiu es presenta oferint la seua ajuda per a solucionar un «suposat» problema amb l'equip. També solen demanar diners per solucionar el problema o retornar el control d'aquest.

Si reben una telefonada d'aquest tipus, pengen el telèfon i notifiquen-lo a cau@uji.es . No han de donar accés per TeamViewer a cap persona externa del Servei d'Informàtica. Nosaltres sempre que sol·licitem l'accés és des d'un número de telèfon propi de la Universitat.

Si detecteu una activitat sospitosa, comuniqueu-no-la mitjançant el CAU i, si escau, iniciarem un estudi més detallat del cas.

Informació proporcionada per: Servei d'Informàtica