Presentació del llibre «Castillos y órdenes militares en tierras de Castellón. Temple, Hospital, Calatrava, Montesa»

14/03/2024 | SCP

20 de març de 2024

Acte

Títol

Paranimf de la Universitat Jaume I

Entitat

Universitat Jaume I i Consell Social

Breu descripció

Les terres de Castelló es van convertir des de la meitat del segle XII fins a mitjans del XIII en una peça clau de la frontera fortificada establida entre la Corona d’Aragó i l’imperi almohade. La conquesta del territori valencià a partir de la dècada de 1230 va implicar importants donacions als ordes militars, i prompte els antics castells andalusins alçats en la costa i a les muntanyes de l’interior van exhibir els estendards del Temple, de l’Hospital i de Calatrava. A partir de 1319, la majoria d’aquests van passar a formar part del nou orde de Montesa. Aquesta concentració tan diversa de monjos guerrers sobre un territori no excessivament gran a penes troba paral·lelismes en la resta d’Europa. El seu patrimoni monumental ha perviscut al llarg dels segles i continua perfilant el paisatge castellonenc sense que moltes vegades els qui el visiten siguen conscients de la seua rellevància.
Aquest llibre presenta amb gran profusió d'il·lustracions tots els castells del territori castellonenc que en algun moment de la seua història van pertànyer a ordes militars.

Amb la participació de:

Eva Alcón Soler, rectora de la Universitat Jaume I

Sebastián Pla Colomina, president del Consell Social

Carles Rabassa, Víctor Mínguez i Josep Benedito, autors del llibre

Enllaç del llibre a la tenda UJI