Presentada al Menador la biografia del pianista Leopoldo Querol Roso

11/12/2023 | SCP

El passat dijous 23 de novembre, al Menador, va tindre lloc la presentació del llibre «Leopoldo Querol Roso. Una vida al piano», amb la intervenció del catedràtic d’Història Antiga  Juanjo Ferrer Maestro, i de l'autor, Mario Masó Agut, professor de piano i música de cambra al Conservatori Professional de Música Mestre Tàrrega de Castelló i doctor per la Universitat Jaume I, acompanyats de les editores del llibre, M. Jesús Gimeno i Carme Pinyana, en representació de la Diputació de Castelló i de la Universitat Jaume I.

A l'acte es va constatar que la música, a diferència d'altres arts, depèn d'una intermediació necessària: la interpretació, que és la que portarà l'obra creada al públic. Això fa que la figura de l'intèrpret no solament no hauria de ser ignorada, sinó estudiada conforme a la grandíssima importància que té per al resultat final. I aquest és el gran buit sobre el qual s'ha construït la història de la música fins a temps recents.

La impressionant trajectòria de Leopoldo Querol Roso, amb una tècnica i retentiva musical prodigiosa, s'analitza en aquest llibre, profusament il·lustrat amb imatges, partitures i documentació.

La investigació exhaustiva sobre el pianista vinarossenc Leopoldo Querol Roso ha donat com a fruit aquesta esplèndida obra, ja que la vida d’un músic notable que es mereixia una biografia com aquesta, on queden documentats minuciosament tots els esdeveniments que van tenir lloc al llarg de la vida de Leopoldo Querol amb un rigor i sistema destacables. El resultat és un treball inapel·lable en què pràcticament no queda cap esdeveniment de l’activitat vital, creativa i divulgativa de Querol sense esmentar i documentar.

La col·lecció «Biblioteca de les Aules», en les seues sèries Maior i Minor, amb la coedició de la Universitat Jaume I i la Diputació de Castelló, ha publicat uns quaranta-cinc títols, amb les màximes exigències dels estàndards editorials. «Leopoldo Querol Roso. Una vida al piano», de Mario Masó és el número 11 de la sèrie Maior.

Entrevista a l'autor en el pòdcast Arcàdia. El programa de Publicacions de la Universitat Jaume I