13/12/2023 | AlumniSAUJI

Estudis: MÀSTER UNIVERSITARI EN INVESTIGACIÓ EN CERVELL I CONDUCTA

Promoció: 2020

«El màster ha sigut fonamental per a desenvolupar els experiments de la meua tesi doctoral, en la qual tractem de veure com les coses que ens passen en els primers moments de la vida afectaran tant el nostre cervell com la nostra conducta».

Per què vas decidir estudiar aquest màster?

Durant l’últim any del grau en Psicologia a l’UJI, vaig tindre l’oportunitat de fer les pràctiques en el grup d’investigació NEUROMOTIV, dirigit per la Dra. Mercè Correa, on em trobe actualment realitzant la meua tesi doctoral. Abans de començar-la, volia ampliar els meus coneixements sobre l’estudi del cervell i com es relaciona amb la manera en què ens comportem. Com que era estudiant de la Universitat coneixia el màster i alguns dels seus professors, així que no vaig tindre cap dubte.

Què ha aportat a la teua formació?

El màster m’ha permés aprofundir en les diferents tècniques que poden utilitzar-se per a estudiar com funciona el nostre cervell i com es veu afectada la nostra conducta en relació a això. A més, ho fa des d’una perspectiva transversal, tractant aspectes des de la genètica a la investigació bàsica, a la regulació emocional o als trastorns neurodegeneratius. Suposa un primer contacte amb el mètode científic i totes les parts que el formen des de l’inici, ja que l’objectiu final és que desenvolupes un experiment propi.

Quins aspectes destacaries?

Un dels aspectes més rellevants és el professorat que el compon, que prové de diferents àmbits relacionats amb les ciències de la salut: psicologia, biomedicina, biotecnologia… Les classes estan molt orientades a desenvolupar el nostre pensament crític, a plantejar dissenys d’investigació i a comunicar, tant a altres investigadors com a la població en general, els resultats obtinguts en els nostres treballs. Un altre aspecte a destacar és que es té molt en compte la perspectiva de futur en l’àmbit laboral. Els professors t’ajuden a l’hora de buscar grups d’investigació que et puguen interessar, finançament per a contractes durant i en etapes posteriors a la tesi, etc.

Per què el recomanaries?

Este màster et dona l’oportunitat de conéixer com es treballa en un laboratori, d’entendre com es plantegen els experiments, com es duen a terme, s’analitzen les dades obtingudes, s’escriuen els resultats i es comuniquen en l’àmbit de la neurociència. A més, també pots veure com es treballa en altres laboratoris i aprendre d’això, ja que en alguna de les assignatures tens l’oportunitat de conéixer i treballar amb altres grups d’investigació.

Quines aplicacions pràctiques has trobat en l’àmbit professional o acadèmic?

Com que es tracta d’un màster orientat a la investigació, m’ha permés iniciar la meua carrera investigadora assentant les bases necessàries sobre les tècniques i la metodologia que actualment estic utilitzant. Ha sigut fonamental per a desenvolupar els experiments de la meua tesi doctoral, en la qual tractem de veure com les coses que ens passen en els primers moments de la vida afectaran tant el nostre cervell com la nostra conducta.

Informació proporcionada per: AlumniSAUJI
Recurs d'imatge accio elsnostresalumni2000x400

Volem saber de vosaltres! Conteu-nos com va ser el vostre pas per la Universitat Jaume I.