Preguntes més freqüents (PMF)

30/07/2024 | AlumniSAUJI


Pertinença al programa AlumniSAUJI

 

Usuari corporatiu

 

Carnet universitari

 

Campus  i activitats

 

Canals de comunicació i dades personals

24. Canals de comunicació
25. Dades personals


El vostre dubte no està en aquest llistat? No és la informació que esteu buscant?  

Contacta

 


PERTINENÇA A ALUMNISAUJI

1. Qui en pot ser membre

AlumniSAUJI Bàsic
Tots els antics i antigues alumnes de la Universitat Jaume I.

Es considera antic alumnat: titulats i titulades de primer i segon cicle i graduats i graduades, doctors i doctores (tercer cicle), postgraduats i postgraduades i graduats i graduades de la Universitat per a Majors.

AlumniSAUJI Premium
Poden ser membres d'AlumniSAUJI en la seua categoria Premium les persones que tenen o han tingut algun vincle amb la Universitat Jaume I (alumnat, antic alumnat, PTGAS, PDI) a partir dels 18 anys i la resta de persones a partir dels 23 anys. Les persones que no han tingut un vincle anterior amb l’UJI i són majors de 23 anys no és necessari que tinguen estudis universitaris o poden haver estudiat en una altra universitat, només cal que vulguen mantenir una relació de proximitat amb l’UJI.

També poden associar-se a AlumniSAUJI les persones menors de 23 anys que hagen finalitzat una titulació universitària en qualsevol universitat. 

Torna a l'índex

 

2. Com es renova la pertinença

Si sou AlumniSAUJI Bàsic formareu part del programa indefinidament a menys que decidiu donar-vos de baixa. 
Si sou
AlumniSAUJI Premium la renovació com a membre és automàtica, és a dir, des del moment en què us inscriviu, cada any -prenent com a data de renovació el dia i mes d’alta al programa- es fa el cobrament de la quota anual, prèvia comunicació per correu electrònic, al número de compte que vau facilitar en fer-vos-en membres.

Si no voleu continuar pertanyent a AlumniSAUJI Premium heu de donar-vos de baixa abans del cobrament de la següent quota. Per a saber quan serà la renovació , consulteu l'apartat «Categories» a «El teu perfil UJI»

Més informació sobre el tipus de pagament i cobrament de la quota

Torna a l'índex
 

3. Té algun cost?

La categoria AlumniSAUJI Bàsic és gratuïta. 
Per a ser membre d'AlumniSAUJI Premium i gaudir de tots els avantatges i serveis com ara accés a formació o instal·lacions s'abona una quota anual de 30 € (amb possibilitat de reducció d'un 50 % per a estudiantat de grau i màster i titulats recents de grau de l'UJI, persones desocupades, jubilades o amb minusvalidesa). 

Més informació sobre els supòsits de reducció de quota Premium
Més informació sobre el tipus de pagament i cobrament de la quota Premium

Torna a l'índex

 

4. Vull unir-me al programa

AlumniSAUJI Bàsic

L’alumnat de la Universitat Jaume I passa a formar part automàticament d’AlumniSAUJI Bàsic quan finalitza els estudis universitaris.

L’antic alumnat anterior a la implementació d’aquest procediment pot sol·licitar incorporar-se a AlumniSAUJI Bàsic mitjançant aquest formulari.

AlumniSAUJI Premium

Si disposeu de compte corporatiu (al000@, sa000@) perquè teniu un vincle amb l’UJI o l’heu tingut, autentiqueu-vos i uniu-vos a Premium en «Sol·licitud d’alta».

Si no recordeu aquestes credencials sol·liciteu l’accés a Premium en aquest formulari.

En l’apartat «Categories» de «El teu perfil UJI» podeu comprovar si formeu part d’AlumniSAUJI i en quina categoria.

Torna a l'índex

 

5. Com puc donar-me de baixa?

AlumniSAUJI Bàsic
Empleneu el formulari de baixa que trobareu en l'apartat «Categories» de «El teu perfil UJI» (accés amb autenticació).

AlumniSAUJI Premium

Podeu donar-vos de baixa de la modalitat Premium mitjançant un correu electrònic a alumnisauji@uji.es, presencialment, a l’oficina d’AlumniSAUJI, o omplint el formulari de baixa. És important sol·licitar-la abans del cobrament de la quota.

a) Si recordeu el nom d’usuari i la contrasenya és convenient que trieu el procediment amb autenticació i la sol·licitud es tramitarà de manera immediata. També us podeu identificar amb el certificat digital DNIe o el de l'Autoritat Certificadora de la Generalitat Valenciana.
b) Si no recordeu el nom d’usuari o la contrasenya elegiu el procediment no autenticat (DNI). En aquest cas, la baixa no serà immediata, ja que hem de comprovar les dades. Rebreu un correu electrònic d’AlumniSAUJI per a confirmar-la.

La baixa no suposa la devolució de la quota de l’any en curs.

La baixa implica que finalitza el vincle amb AlumniSAUJI Premium i es perden els drets i beneficis de pertinença, com ara l’accés a les instal·lacions i serveis de l’UJI.

La baixa en AlumniSAUJI Premium comporta la baixa automàtica en les activitats d’AlumniSAUJI o UJI en què es participe, sense dret a devolució dels imports abonats per les esmentades activitats (Servei d’Esports, formació, etc.), ja que l’accés a aquestes es deriva del vincle Premium.

Torna a l'índex

 

6. Com puc passar d'una categoria a una altra del programa?

En l'apartat «Categories» de «El teu perfil UJI» (accés amb autenticació) podeu sol·licitar l'alta o la baixa en les categories corresponents. Només hi apareixeran les categories de les quals podeu formar part.

 
NOTA: consulteu els requisits de cada categoria per a assegurar-vos que podeu optar a fer el canvi. 

Davant qualsevol dubte, escriviu-nos a alumnisauji@uji.es.

Tornar a l'índex

 

7. Documentació a presentar perquè se m'aplique la quota reduïda com a AlumniSAUJI Premium

  • Estudiantat UJI: una còpia de la matrícula del curs vigent de grau o postgrau de la Universitat Jaume I. En el cas de l’estudiantat de postgrau, només s’aplicarà la quota reduïda a l’estudiantat de màster universitari o propi de la Universitat Jaume I.
     
  • Graduats i graduades UJI en els últims dos anys*: no cal presentar cap documentació perquè les dades ja figuren a la base de dades de la Universitat. Si encara no heu tancat l'expedient, heu de presentar una còpia del certificat de notes on aparega l’any d’acabament dels estudis.
    * Només vàlid per a estudiantat acabat de titulat de grau, no per a estudiantat de postgrau.
     
  • Persones desocupades: una còpia del document d'alta i renovació de la demanda d'ocupació (DARDE) que expedeix Labora en què s’indique la data d’inscripció i renovació.
  • Pensionistes en actiu o persones amb discapacitat: una còpia del qualsevol document que acredite aquesta situació (com ara, el carnet de transport públic).

NOTA: Si necessites aportar documentació per a la renovació anual de quota, has de fer-ho amb un mínim de cinc dies abans de la data prevista de cobrament perquè puguem gestionar el canvi correctament. 

Més informació sobre el tipus de pagament i cobrament de la quota

Torna a l'índex

 

8. Terminis de presentació de la documentació per a l'aplicació de la quota reduïda com a AlumniSAUJI Premium

Per a l'aplicació de la quota reduïda és necessari presentar la documentació indicada anteriorment en el moment de formalizar la inscripció.

A més a més, es pot aplicar la quota reduïda a cada cobrament de la quota anual sempre que es presente la documentació en els terminis establerts pel programa i que es comunique prèviament al cobrament de la quota per correu electrònic. No s'aplicarà la reducció a les persones que no aporten la documentació dins d'aquests terminis.

Torna a l'índex

 

9. Com puc acreditar que soc membre d'AlumniSAUJI Premium

a) En gestions en línia: cal autenticar-se amb el nom d’usuari i la contrasenya o, en alguns casos, també amb la signatura electrònica.

b) En gestions en persona o amb entitats externes: cal autenticar-se amb el carnet de membre o, si no en teniu, amb la carta de benvinguda que se us va proporcionar en formalitzar la inscripció a AlumniSAUJI.

NOTA: per a gaudir d’alguns dels avantatges econòmics pot ser necessari presentar documentació addicional.

Torna a l'índex

 


COMPTE CORPORATIU

10. No recorde el meu nom d’usuari o la contrasenya

a) Si heu oblidat el nom d’usuari (sa00000 o al00000) es pot fer una recerca amb el nom i cognoms al directori de l’UJI o consultar algun document d'AlumniSAUJI on aparega (lel nom d'usuari no canvia, és sempre el mateix). Si teniu certificat digital podeu accedir a l'apartat de comptes en IGLU i consultar el compte o comptes actius que teniu. 

b) Si heu oblidat el nom d'usuari i/o la contrasenya podeu restablir-la en SSO - Punt únic d’entrada utilitzant qualsevol dels mecanismes que detallem a continuació. Si aquest procediment no funciona pot ser que el número del vostre telèfon mòbil no estiga correcte en la nostra base de dades. Poseu-vos en contacte amb AlumniSAUJI i canviarem les dades o us ajudarem amb el procés.

NOTA: la contrasenya s’ha de canviar periòdicament per raons de seguretat. El sistema envia un correu electrònic d’avís per a recordar-ho. Si no utilitzeu el nom d’usuari i la contrasenya d'AlumniSAUJI, aquesta pot caducar. Cal que us identifiqueu en alguna aplicació que necessite nom d’usuari i contrasenya de tant en tant per a comprovar que continua activa (p. e., «IGLU», «Correu electrònic», «Aula virtual»).

Torna a l'índex

11. Recuperar el meu nom d'usuari UJI o generar-me'n un de nou

Si ja formeu part del programa AlumniSAUJI en qualsevol de les dues categories, podeu recuperar el vostre nom d'usuari UJI i accedir a les vostres dades personals, consultar l'expedient acadèmic (IGLU), inscriure-vos a cursos i activitats de forma telemàtica, etc.

AlumniSAUJI Bàsic
Els membres d'aquesta categoria manteniu el nom d'usuari i adreça al00000 que teníeu com a estudiant o estudianta durant un any. Si no vau tenir o no n'és possible la recuperació i necessiteu accedir a les vostres dades, us proporcionarem un nom d'usuari provisional (u00000) sense correu electrónic ni altres serveis associats. 

AlumniSAUJI Premium
Els membres Premium disposeu d'un compte sa00000 que es crea en el moment de la inscripció i s'activa a les 24 hores. A banda, també podeu mantenir i fer ús, si ho preferiu, del compte al00000 que teníeu com a estudiant o estudianta. La baixa com a AlumniSAUJI Premium comporta el tancament del compte sa0000 i no serà possible recuperar-lo o renovar-lo si no torneu a cursar l'alta en la categoria.

Per a activar o recuperar el vostre nom d'usuari  compte corporatiu (al00000 o sa00000), heu d'accedir a l'apartat «Espai alumni» (accessible des del menú dret del nostre web «El  teu perfil UJI») i trobareu l'apartat «Usuari corporatiu». El sistema us mostrarà el nom o noms d'usuari que podeu activar i les instruccions per a restablir una nova contrasenya mitjançant el procediment «Has oblidat la teua clau d'accés?». Si el número de mòbil no és correcte, podeu canviar-lo en la pestanya «Dades personals» i punxar «Guardar dades» perquè s'actualitze. 

La informació que us mostrarà l'assistent serà similar a aquesta: 

Espai alumni, usuari corporatiu

NOTA: Gmail i Google Worspace són serveis només disponibles per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium.

Torna a l'índex

 

12. Accedir al correu electrònic corporatiu

Podeu accedir al correu electrònic corporatiu que teniu per pertànyer a AlumniSAUJI (al00000@uji.es o sa00000@uji.es) directament a http://gmail.uji.es/ o també des de la pàgina d'inici de l'UJI (www.uji.es): en el menú superior «Eines» trobareu l'apartat «Gmail», introduïu el nom d'usuari (al00000 o sa00000) i la contrasenya.

Si encara no sabeu com funciona Gmail, consulteu la guia bàsica de Gmail i Google Calendar.

NOTA: Gmail i Google Worspace són serveis només disponibles per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium.

Torna a l'índex

 

13. Redirigir els correus del meu compte corporatiu a un altre compte personal extern

La redirecció dels correus electrònics que arriben al correu d'AlumniSAUJI (sa00000@uji.es) a un altre compte de correu (Hotmail, Yahoo, Gmail, etc.) s’ha de fer a través de la configuració del compte corporatiu de Gmail: Instruccions per a redirigir o anul·lar la redirecció del compte.

NOTA: la contrasenya s’ha de canviar periòdicament per raons de seguretat. El sistema envia un correu electrònic d’avís per a recordar-ho. Si no utilitzeu el nom d’usuari i la contrasenya d'AlumniSAUJI, aquesta pot caducar. Cal que us identifiqueu en alguna aplicació que necessite nom d’usuari i contrasenya de tant en tant per a comprovar que continua activa (p. e., «IGLU», «Correu electrònic», «Aula virtual»).

Torna a l'índex

 

14. Canviar l'adreça del meu compte corporatiu per una personalitzada

Si el vostre compte corporatiu us sembla massa difícil de recordar o simplement voleu canviar-lo per un més identificatiu, ompliu el formulari «Sol·licitud de canvi d’adreça de correu principal» del Servei d'Informàtica. A l'apartat «Departament/Servei» indiqueu «Altres». Seguiu les instruccions per a posar el nom nou a la vostra adreça electrònica. D’aquesta manera, el vostre compte sa00000@uji.es o al00000@uji.es pot convertir-se en Nom.Cognom@uji.es.

L’adreça sa00000@uji.es es manté operativa, i els correus que hi arriben seran redirigits a l’adreça personalitzada.

Torna a l'índex

 

15. Serveis associats al compte corporatiu: Google Workspace

AlumniSAUJI Bàsic
Els membres d'aquesta categoria mantenen durant un any des de la fi dels estudis el compte corporatiu (al00000) que va associat a un compte de correu Gmail @uji.es (al00000@uji.es) i Google WorkSpace UJI.

La capacitat d'aquest Google WorkSpace corporatiu UJI (que inclou Gmail, Google Drive o Google Fotos) és de 30 Gb

AlumniSAUJI Premium
Totes les persones d'aquesta categoria obtenen un compte corporatiu (sa00000) que va associat a un compte de correu Gmail @uji.es (sa00000@uji.es) i Google WorkSpace UJI. Si en fer-vos membres d'AlumniSAUJI Premium encara teniu el vostre compte de correu electrònic actiu, us el mantindrem.

La capacitat d'aquest Google WorkSpace corporatiu UJI (que inclou Gmail, Google Drive o Google Fotos) és de 40 Gb

Els usuaris i usuàries que no respecten els límits d'emmagatzemament establerts per Google veuran suspés el seu compte corporatiu de l'UJI amb la impossibilitat de fer-ne ús. 

Torna a l'índex

 


CARNET UNIVERSITARI

16. Obtindre el carnet universitari

El carnet virtual permet l'acreditació personal, l'accés a instal·lacions i serveis (com ara el préstec de llibres en la biblioteca) i l'accés al catàleg d'avantatges i descomptes associats al carnet. 

Per a poder fer ús del carnet digital heu d'instal·lar-vos l'aplicació de l'UJI, que podeu descarregar gratuïtament en Google Play o Apple Store. Una vegada descarregada l'app, autentiqueu-vos amb el nom l'usuari i contrasenya corporatius de l'UJI.  Dins de l'app hi ha una icona denominada «Targeta Virtual» on es  mostra la targeta amb el codi de barres i el codi QR associat. 

Si l'UJI no disposa de cap fotografia vostra, el carnet no té validesa i en el lloc de la fotografia apareixerà el text en roig «Sense validesa». Podeu fer-nos-la arribar (en color i format carnet) a través del mateix formulari d'inscripció o després a través de qualsevol dels canals de comunicació oberts (correu ordinari, correu electrònic o personalment a les oficines).

Aquesta fotografia s'incorporarà al vostre carnet digital, que estarà disponible en l'app de l'UJI en 24 hores des que us confirmem la inscripció a Premium per correu electrònic. També podeu incloure-la o modificar-la a través de l'apartat Actualització de la fotografia a IGLU

Torna a l'índex

 

17. Renovar el carnet universitari

El carnet virtual no necessita renovació. El tindreu sempre disponible a l'app UJI mentre mantigueu la relació que possibilita el carnet, en aquest cas, ser membre d'AlumniSAUJI Premium. Per accedir-hi, és autentiqueu-vos amb el compte corporatiu.  

Podeu modificar o actualitzar la fotografia que apareix al carnet en l'apartat Actualització de la fotografia a IGLU o enviant-la per correu electrònic a alumnisauji@uji.es

NOTA: El carnet universitari és un servei només disponible per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium.
 

Torna a l'índex

 

18. Accedir a instal·lacions del campus amb el carnet universitari

El sistema de presentació del carnet UJI  en aquests espais és diferent segons el sistema operatiu del mòbil: 

  • Android: passeu el mòbil, amb el carnet digital en la pantalla, pel lector corresponent.NFC
    La majoria dels dispositius amb sistema Android disposen de la tecnologia NFC (Near Field Communication) que permet aquest ús. Consulteu com activar NFC.
     
  • iOS i Android:  feu ús del QR de durada limitada (el QR que té un cadenat) que està en la part inferior del carnet.
    Feu clic en la icona del codi QR amb cadenat i es generarà el codi QR temporal d'un sol ús (validesa de 30 segons). Acosteu la pantalla del telèfon al lector de QR a una distància aproximada de 10 cm.

Més informació sobre accés a instal·lacions, com ara la biblioteca o el Servei d'Esports. 

NOTA: El carnet universitari és un servei només disponible per als membres de la categoria AlumniSAUJI Premium.

Torna a l'índex

 


CAMPUS I ACTIVITATS

19. Com connectar-me a la xarxa WiFi quan estic al campus?

Si sou membres d'AlumniSAUJI Premium i us trobeu al campus, podeu connectar-vos a Internet des de qualsevol dispositiu amb el vostre nom d’usuari i la contrasenya mitjançant la xarxa Eduroam (Education Roaming).

Requisits d’instal·lació i procediment
Més informació

Torna a l'índex

 

20. Accedir a l'Aula Virtual de la Universitat Jaume I

Podeu accedir directament a https://aulavirtual.uji.es/ o també des de la pàgina d'inici de l'UJI (www.uji.es): en el menú superior «Eines» trobareu l'apartat «Aula Virtual», autentiqueu-vos amb el nom d'usuari (al00000 o sa00000) i contrasenya. 

Aula virtual UJI, accés directe

Aula virtual UJI, menú de canvi de correu

Tornar a l'índex

 

21. Com puc saber si estic correctament inscrit en un curs o activitat

Quan es fa la inscripció a un curs AlumniSAUJI l’assistent genera un document PDF com a comprovant de la inscripció que es pot imprimir. A més a més, es poden consultar els cursos a què us heu inscrit en la part inferior de l’assistent o amb l’eina IGLU.

  • Gestió en línia (autenticació amb nom d’usuari i contrasenya)
  • Informació i gestió
  • Personal
  • Inscripcions/Preinscripcions

Torna a l'índex

 

22. Una volta feta la inscripció, si s'anul·la o no hi puc assistir, em tornaran els diners?

L'import del preu la matrícula es tornen en el casos següents:

1. Si l'activitat es cancel·la.
2. Si abans de finalitzar el període d'inscripció publicat en la informació de l'activitat, l'alumnat es dona de baixa.
3. Una vegada començat el curs, en casos excepcionals de malaltia de l'alumnat degudament documentada. 

En la resta de casos, NO es torna l'import de la matrícula. 

Aquesta política de devolucions és per a les activitats o cursos organitzats pel programa AlumniSAUJI. Per a activitats o formació organitzades per altres serveis o unitats, consulteu la pàgina web corresponent o poseu-vos en contacte amb el servei o unitat corresponent. 

Torna a l'índex

 

23. Política de protecció de dades de caràcter personal

Per a excercir els vostres drets o consultar dubtes relacionats amb la protecció de dades de caràcter personal us podeu dirigir a protecciondatos@uji.es o proteccioalumnisauji@uji.es.

Torna a l'índex

 

 

CANALS DE COMUNICACIÓ I DADES PERSONALS

24. Canals de comunicació amb els membres

AlumniSAUJI posa a disposició dels seus membres diversos canals de comunicació: pàgina web, correu electrònic, telèfon, WhatsApp i l’oficina situada en l’Àgora Universitària (local 4) de la Universitat Jaume I.

AlumniSAUJI es comunica amb els seus membres mitjançant els canals oficials que s’estableixen per aquest efecte: correu electrònic, pàgina web o correu ordinari. Així mateix, el Programa pot determinar els canals de comunicació vàlids o prioritaris per a realitzar gestions concretes.

25. Dades personals

El Programa AlumniSAUJI farà ús de les dades facilitades en el moment de la inscripció per a comunicar-se amb els seus membres i realitzar les gestions relatives a la seua activitat.

Si alguna de les dades canvia (personals, número de compte, domicili, adreça electrònica, etc.), el membre té l’obligació de comunicar-ho al Programa per tal que s’actualitzen correctament en els fitxers. Si no ho fa, es consideraran vàlides les comunicacions realitzades a les dades de les quals es disposa.

 

Torna a l'índex

Informació proporcionada per: AlumniSAUJI