13/10/2017 | SCP

La primera edició del «Curs de mentors en noves metodologies de suport a emprenedors» ha finalitzat al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló (Espaitec) amb l'acte de lliurament de diplomes. L'esdeveniment ha comptat amb la participació de representants de SECOT Castelló, de David Cabedo com a director acadèmic d'Espaitec i de Paco Negre en qualitat de docent del programa i assessor tècnic d’Espaitec.

Aquesta primera acció de formació de 60 hores de durada s'ha desenvolupat des d'abril fins a setembre de 2017 i s'ha orientat als membres de SECOT Castelló, una associació sense ànim de lucre formada per voluntaris sènior, professionals, directius i empresaris que havent finalitzat la seua activitat laboral o  trobant-se en actiu ofereixen, amb esperit altruista, la seua experiència i coneixements en gestió empresarial o acadèmica.

Aquesta iniciativa té com a objectiu crear una xarxa de mentors homologats que compartisca metodologia i realitze seguiment de projectes empresos dins de la Universitat Jaume I. L'acció forma part del «Programa emprenedor en l'àmbit social i tecnològic» on els membres de SECOT Castelló actuaran com a mentors.

El curs s'ha dividit en tres mòduls de formació. L'inicial ha servit a tall d'introducció per a plantejar els objectius del curs, els diferents tipus i estils de mentoria, així com la informació bàsica, tècniques de comunicació i d'innovació social. En el segon mòdul, denominat «Etapes», s'han tractat les diferents etapes de la mentoria subdividida en tres capítols: fonaments, validació i mercat, en els quals s'han tractat els temes essencials que ha de seguir un projecte emprenedor i innovador. Finalment, en el tercer mòdul, s'ha parlat de l'ecosistema amb els diferents agents que l'integren i les seues relacions i interaccions, amb especial atenció a l’entorn més pròxim.

La dinàmica del curs ha sigut del tipus taller participatiu, en el qual s'han tractat en profunditat temes clau aportant en la majoria dels casos exemples que complementen i reforcen els conceptes teòrics. El resultat d’aquesta primera edició ha sigut molt satisfactori i la continuïtat de l'acció rau a iniciar el procés de mentoria dels projectes que es presenten a la convocatòria del programa emprenedor que es llançarà en les pròximes setmanes. Es té prevista la realització d'una segona edició del curs el pròxim any, ampliant d'aquesta manera la base de mentors formats amb la qual s'explicarà.

Aquesta acció de formació està inclosa en el projecte «Foment de la iniciativa emprenedora en la Universitat Jaume de Castelló: accions per a fomentar la creació de noves start-up i spin-off entre la comunitat universitària» finançat per la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

Altres notícies:

Una jornada a l’UJI informa sobre la nova convocatòria Retos-Colaboración 2017 per al foment de la col·laboració Universitat-Empresa