La Biblioteca de l’UJI organitza un microMOOC sobre accés obert

26/10/2017 | SCP

La Biblioteca de la Universitat Jaume I, coincidint amb la Setmana internacional de l'Accés Obert, ha participat, juntament amb altres 10 biblioteques universitàries, en una activitat pionera per a difondre entre el PDI i estudiantat, els conceptes i nocions bàsiques sobre l'accés obert (Open Access). Es tracta d'un curs de formació que, en aquesta ocasió, s'ha realitzat amb un format nou, a través de Twitter.

El microMOOC s'ha realitzat del 23 al 27 d’octubre i s'ha impartit diàriament pel compte de Twitter @moocmicro i amb l'etiqueta #OAMOOC.

A través de 20 tuits durant mitja hora, aproximadament, s'ha tractat cada dia un aspecte concret de l'accés obert. Entre altres temes, s'ha parlat dels beneficis de publicar en obert; el marc legal i les polítiques editorials de les revistes; les llicències de publicació; eines per a gestionar, difondre i preservar les dades de recerca, i com l'accés obert té un clar impacte en la visibilitat de la recerca. Tot açò, amb un llenguatge senzill i divulgatiu. A més, els participants han pogut aportar els seus comentaris i preguntes utilitzant l'etiqueta #OAMOOC.

Els continguts del microMOOC han quedat arreplegats en Storify perquè es puguen consultar.

Aquesta iniciativa ha estat coordinada i organitzada per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i hi han participat: Universitat de Barcelona; Universitat Autònoma de Barcelona; Universitat Politècnica de Catalunya; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de Girona; Universitat de Lleida; Universitat Rovira i Virgili; Universitat Oberta de Catalunya; Universitat Ramon Llull; Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya i Universitat Jaume I.

També ha col·laborat el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC); European University Association (EUA); la Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche (LIBER) i SPARC Europe.