L'UJI lliura 43 premis de les Olimpíades Acadèmiques

22/05/2017 | SCP

La Universitat Jaume I ha celebrat el lliurament dels diplomes de la fase local de les Olimpíades acadèmiques 2017 en nou disciplines: Matemàtica, Física, Química, Biologia, Agroalimentària i del Medi Rural, Economia, Història i patrimoni, Valencià i Publicitat. En aquesta edició s’han atorgat un total de 43 premis per als finalistes de cada matèria. Cal destacar que enguany s’han inscrit a les proves prop de 600 alumnes de 37 centres de batxillerat de la província i la prova de valencià ha sigut una altra vegada la que més inscripcions ha acumulat amb uns 230 participants. A més, enguany s’ha incorporat com a novetat Publicitat, que ha comptat amb 112 inscripcions.

L’Olimpíada de Publicitat s’ha dut a terme per tal de donar a conèixer als estudiants de batxillerat aquest grau i, a més, fomentar el treball en equip i el pensament creatiu. Fa dos anys es va realitzar una prova similar en diferents centres d'ensenyament superior de la província de Castelló amb molt bons resultats, el que ha animat la comissió a introduir la temàtica aquest any.

En aquesta primera convocatòria de les Olimpíades de Publicitat l'equip guanyador ha sigut el format per Jorge Antolí, Laia Barrachina, Almudena Haro i Roger Beltrán, de l'IES Politècnic, de Castelló. Animats per la seua professora, conten que es presentaren a les proves sense saber massa bé en què consistien, però que l'experiència els va servir per a conèixer-se entre si i aprendre a treballar junts, un dels objectius d'aquesta modalitat.

Ells, com tots els guanyadors i finalistes, ja tenen quasi decidit quin grau estudiaran, i les preferències són molt dispars. Mentre Almudena vol estudiar Comunicació Audiovisual amb la possibilitat de realitzar la segona titulació amb Publicitat, Jorge vol estudiar una enginyeria, Roger està interessat en Disseny i Desenvolupament de Videojocs i en Periodisme i Laia vol ser fisioterapeuta. Però sobretot, animen a tots a què es presenten a les Olimpíades de Publicitat i, sobretot, a presentar-se a les Olimpíades, ja que «pot ajudar a decidir quin grau volem estudiar finalment», van destacar.

Testimonis dels guanyadors

Oriol Tellols, guanyador de l'Olimpíada de Matemàtiques, vol estudiar aquesta branca a l'UJI. La seua germana ja es va presentar a edicions anteriors i ell també ho va fer, ja que, com explica Oriol «és una possibilitat de veure com el teu esforç té recompensa i t'ho passes molt bé».

També Karina Trindare, finalista de la modalitat de Física, anima tot el món que es presente i visca l'experiència. Ella confessa que es va presentar a l'últim moment, però que aquesta experiència li ha servit per a tindre clar que el seu futur és estudiar Física. «Jo recomane a tots que es presenten, sense cap dubte, però sobretot, que estiguen molt tranquils, ja que és una oportunitat per a passar-ho bé».

Per a Lorenzo Esteve, guanyador de l'Olimpíada de Química i finalista de la de Biologia, l'oportunitat que ofereix l'UJI amb el programa «Sóc olímpic» ha sigut clau per a replantejar-se allò que vol estudiar. «És una gran oportunitat per a conèixer gent, sobretot si aconsegueixes quedar finalista i vas a les fases nacionals», va explicar Lorenzo.

Itziar Lafita i Sonia Molner són les guanyadores de l'Olimpíada de Valencià. Conten que es van preparar juntes algunes parts del temari, però que altres se les van repartir per a una major eficiència. Per una part, Itziar és debateix entre estudiar Magisteri i Periodisme, mentre que Sonia encara s'ho ha de plantejar una mica més.

Recompenses per als finalistes

La Universitat Jaume I els ofereix, a tots ells i a tots els finalistes, nombrosos avantatges, en el cas que cursen els seus estudis al campus. Un d'ells és la incorporació al programa «Sóc olímpic» que pretén potenciar una formació d'alt rendiment en l'àmbit acadèmic, investigador i personal.

Els guanyadors han conegut de la mà de Pilar García Agustín, vicerectora d'Estudiants, Ocupació i Innovació Educativa, i d’Inmaculada Usó, tècnica de la Unitat de Suport Educatiu, tots els avantatges que els proporciona aquest programa. En primer lloc, sempre que es matriculen en alguna de les titulacions oficials de l'UJI, rebran un premi de 600 euros. També podran incorporar-se als seminaris i a la formació en emprenedoria nacional i internacional del Programa UJIE-University Junior International Enterpreneurs, i se'ls augmentarà la quota dels crèdits d'impressió.

A més, compten amb la incorporació immediata al programa «Estudia i investiga a l'UJI», l'objectiu del qual és proporcionar una formació més àmplia a l'estudiantat més brillant i la possibilitat d'obtenir una formació investigadora i acadèmica, mitjançant la participació en grups d'investigació des dels primers cursos de grau.

Les olimpíades compten amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell, la Fundació Dàvalos-Fletcher, l’Ajuntament de Castelló, el Col·legi d’Enginyers Tècnics i Pèrits Agrícoles de Castelló i València, l’empresa Torrecid, la Federació de Cooperatives de la Comunitat Valenciana i el Col·legi d’Economistes de Castelló. També ha col·laborat la Reial Societat Espanyola de Física, la Reial Societat Matemàtica Espanyola, el Col·legi Oficial de Químics i l’Associació de Químics de la Comunitat Valenciana.

Fotografies