El cantautor xilè i antic estudiant de l’UJI Iván Valenzuela arriba a la final del Festival Internacional de la Cançó de Gibraltar

08/05/2017 | SCP

Iván Valenzuela, llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat Jaume I i cantautor sota el nom artístic d’IVO-K, ha sigut finalista en el Festival Internacional de la Cançó de Gibraltar que s’ha celebrat el 6 de maig, en el qual ha interpretat un tema inèdit titulat «Llega el carnaval», el qual s’inclourà en el seu nou disc que eixirà el pròxim més de novembre. Cal destacar que al festival s’han presentat més de 600 candidatures de les quals tan sols 12 han arribat a la final.

Així mateix, l’artista xilè acaba de ser seleccionat per al 2n Concurs Nacional i Internacional de la Cançó Pop: Shakira Mebarak Ripoll que se celebrarà a principis de juny a Santa Marta (Colòmbia) en homenatge a la cantant colombiana.

Iván Valenzuela va estudiar de 2003 a 2005 teoria musical, composició i arranjaments musicals amb el professor Santiago Díaz Santamaría del Conservatori de Castelló de la Plana i, en 2013, va realitzar un curs de cant a l’Escola Moderna de Música de Viña del Mar. En 2014 va decidir apostar per la seua carrera artística professional i va traure el disc Va solita. El seu segon àlbum titulat Aquel Poeta (2015) va suposar el llançament definitiu de la seua carrera i, en març de 2016, va ser preseleccionat als premis Pulsar de Xile com a millor artista pop de l’any. El seu últim disc, Enraizados, va eixir al mercat en 2016 i recopila les cançons d’Enraizar, un disc que l’artista va gravar en 2009 abans de dedicar-se a la música professionalment, i Va solita.

L’antic estudiant de l’UJI ha rebut premis en diversos festivals com ara el primer lloc en el Festival de la Cançó de María Pinto (2015); el premi al millor intèrpret, premi a l’artista més popular i tercer lloc en el Festival de la Cançó de Concón «Un canto al mar» (2016); el premi a l’artista més popular en el Festival Nacional «El Camarón» de Freirina (2016), i va quedar finalista i va aconseguir diploma d’excel·lència en el Festival de Las Vegas USA (2017) en la categoria de «cantautor», entre altres reconeixements.

Cal destacar que els temes d’IVO-K sonen a més de 30 ràdios de Xile, a més de ràdios d’Uruguai, Argentina, Equador i Nova York.