L’UJI i Vila-real impulsen la formació específica dirigida a professorat i alumnat de secundària per a fomentar la divulgació científica La Càtedra d’Innovació Ceràmica i el Cefire inicien un procés de col·laboració en el qual programen diverses jornades didàctiques que inclouen les noves tecnologies

09/03/2017 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir

La Càtedra d’Innovació Ceràmica Ciutat de Vila-real, impulsada per la Universitat Jaume I (UJI) i l'Ajuntament de Vila-real, i el Centre de Formació, Innovació i Recursos Educatius (Cefire), dependent de la Generalitat Valenciana, han iniciat un procés de col·laboració amb l'objectiu de fomentar la divulgació científica a través de la formació contínua del professorat.

Ambdues entitats, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Vila-real, han realitzat una sèrie de jornades formatives que han tingut lloc a la Biblioteca Universitària del Coneixement (BUC) dirigides a professorat i alumnat de secundària, ja que «és important que els professors tinguen noves eines per a treballar i dirigir-se i motivar els alumnes a l'aula, però també ho és que els estudiants s'interessen per l'àmbit científic», tal com ha explicat el director de la Càtedra Ceràmica, el professor de l’UJI Juan Carda.

En el curs, titulat «Tècniques de comunicació per a divulgació científica: ràdio, audiovisual, realitat augmentada i creació de videojocs», els docents han après noves eines i recursos a l'hora de realitzar un programa radiofònic, un producte audiovisual i altres tècniques de cara a la divulgació científica, com poden ser la realitat augmentada i els videojocs, que «serveixen per a adaptar-se a la realitat dels alumnes i millorar el seu aprenentatge», segons ha explicat el director territorial del Cefire, Sergio Mestre, que ha destacat que «aquestes eines ajuden especialment als docents a fer més entretingudes les classes i millorar la comprensió de matèries habitualment complicades». «És un repte que han d'afrontar els professors», ha apuntat.

Ràdio Ciència

Així mateix, i en paral·lel, alumnes de tercer de l'ESO dels centres educatius de Vila-real interessats a participar en el programa Ràdio-Ciència 2017-2018, que s'emet tots els dimarts a les 12.30 hores a Ràdio Vila-real, han pogut conèixer de primera mà les eines necessàries per a elaborar un programa radiofònic, així com un producte audiovisual i també una introducció a la realitat augmentada i a la creació de videojocs.

«Els tallers són molt pràctics i els alumnes estan acompanyats per experts en cadascuna de les temàtiques», ha indicat la regidora d'Innovació, Mónica Mañas, al mateix temps que s'ha mostrat satisfeta del «creixement» que ha tingut la ciutat en matèria d'innovació, amb l'arribada de l’UJI, la UOC, la Càtedra Ceràmica o la Càtedra de Mediació, que se sumen al títol de Ciutat de la Ciència i la Innovació, entre d’altres. «Volem seguir treballant en la línia de conjuminar tecnologia, innovació i educació i col·laborant amb ens com el Cefire i amb tot aquell que tinga alguna cosa a aportar en aquest sentit perquè els joves s'apassionen per aquest sector», ha apuntat.

Professionals de Ràdio Vila-real, de Lluerna Creació Audiovisual i de ScienceFan han ensenyat a idear un programa radiofònic i fer divulgació científica de manera entretinguda, a més de donar recursos narratius i conceptes bàsics d'edició per a l'àmbit audiovisual i també a fer ús de la realitat augmentada i les aplicacions per a sorprendre els alumnes en les matèries més difícils.

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions