Félix Muñoz: «Els consumidors ara són més imprevisibles però les xarxes ens han donat l'avantatge de poder conèixer cada persona» L'expert en gestió de marques advoca per una estructura empresarial més col·laborativa que aprofite el potencial de les dades que genera la tecnologia

13/02/2017 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  •  foro-comunicacion Foro_Comunicacion_17DLL61_in

    FOTO: Damián Llorens

Félix Muñoz, professional de la comunicació i el màrqueting amb més de 25 anys d'experiència en la gestió de marques com ara Coca-Cola, Movistar o Cepsa, ha sigut l'encarregat d'obrir el XVIII Fòrum de Recerca en Comunicació «La nova comunicació: realitat, noció i acció», que se celebra avui i demà a la Universitat Jaume I.

Muñoz ha destacat el gran canvi que han patit els processos de comunicació, principalment a causa de la transformació de la tecnologia i també dels negocis i mercats. No obstant això, també ha assenyalat que hi ha mecanismes del passat que segueixen tenint validesa encara que siga necessari gestionar-los de forma diferent. Com a exemple, ha assenyalat que el que més influeix en una persona perquè compre un producte segueix sent la confiança, amb la diferència que aqueix «boca a boca» d'abans s'ha digitalitzat i arriba al consumidor a través de milers de persones per les xarxes socials i aplicacions.

En aquest sentit, ha apuntat que abans era més fàcil «caçar» els consumidors perquè ara són més imprevisibles i tenen més capacitat de protecció dins de la massa. Malgrat aquests canvis en les formes de comunicació, Muñoz ha destacat que «les xarxes ens han donat un avantatge, la capacitat de conèixer amb major profunditat cada persona perquè declarem el que fem i el que ens agrada o no ens agrada tot el temps».

En aquesta línia, Muñoz ha explicat que la tecnologia i la societat evolucionen a una velocitat similar, però les empreses no van tan de pressa, i per això els professionals corren el perill de quedar obsolets. «L'experiència ja no és suficient, l'important és la capacitat d'adaptació i l'actitud davant d'aquests canvis per a traure'ls partit», ha afirmat.

Així, ha assenyalat que el problema de les grans empreses que vénen del segle XX és que la tecnologia genera dades, però aquestes es gestionen des de llocs diferents perquè tenen una visió jeràrquica i de departaments aïllats. Sobre aquest tema, ha afirmat que «la resposta des de la comunicació implica adoptar noves formes més col·laboratives en les quals, en lloc de tenir dispersa la informació, les dades estiguen en un lloc únic. La tecnologia ha d'estar integrada perquè tots puguen disposar de les eines, però de forma ordenada i connectada. Aquest coneixement és el que ens permetrà interactuar millor amb el client».

Finalment, ha instat l’estudiantat i els futurs professionals de la comunicació a formar-se contínuament i aprofitar els avantatges d'accessibilitat infinita a la informació i gratuïtat que ofereix la tecnologia. «L'actitud que tingueu per a créixer professionalment és la que marcarà la diferència, heu de gestionar la vostra pròpia marca personal», ha apuntat.

El Fòrum està organitzat per l'associació Fòrum per al Coneixement i la Recerca de la Comunicació i el Departament de Ciències de la Comunicació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials de la Universitat Jaume I.

Fotografies

Més informació

 

Altres notícies:

Les noves derives del fotoperiodisme en l'era digital centren el nou número d'«adComunica»

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions