L’UJI presenta el llibre homenatge al geòleg Teófilo Sanfeliu i destaca la seua trajectòria científica, docent i humanística

18/01/2016 | SCP

•  llibre-teofilo LibroTeofilo-01-350

D'esquerra a dreta: Carlos de la Fuente, Manuel Miguel Jordán, Vicent Climent, Jesús María Rincón i Isabel González Díez. | FOTO: A. Pradas

•  llibre-teofilo LibroTeofilo-11-350
  •  llibre-teofilo LibroTeofilo-06-350

La Universitat Jaume I va presentar el passat 8 de gener el llibre Teófilo Sanfeliu Montolio. Más allá de la geología. Libro homenaje en celebrar-se el primer aniversari de la mort del professor. L’acte de presentació, que es va celebrar a la Llotja del Cànem, va comptar amb la presència del rector de l’UJI, Vicent Climent; els autors de l’obra Manuel Miguel Jordán, Francisco Pardo i Ana Belén Vicente; el president de l’Associació Espanyola de Científics, Jesús María Rincón; l’exdirector de l’Escola de Gemologia de la Universitat de Barcelona, Carlos de la Fuente, i la catedràtica de Cristal·lografia i Mineralogia de la Universitat de Sevilla, Isabel González Díez.

El professor de la Universitat Jaume I Teófilo Sanfeliu Montolio «va estar sempre molt arrelat al seu Castelló natal, a les seues terres tan diverses de l'interior i de la costa, a les seues gents i a la nostra cultura, en una visió holística i humanística de les Ciències que no podem deixar d'admirar», destaca Vicent Climent al pròleg del llibre. L’obra ret homenatge a la figura d’un científic que mai no va oblidar el component humanístic i que va donar continuïtat a una tradició de geòlegs castellonencs, de naixement o d'adopció. El llibre, arran del seu traspàs el 2015, li ret homenatge amb una compilació de diferents treballs de geologia, mineralogia aplicada, contaminació atmosfèrica, medi ambient i didàctica.

Teófilo Sanfeliu es va doctorar en Ciències Geològiques per la Universitat de Barcelona i va ser professor de Geologia des de l'època fundacional dels estudis universitaris a Castelló. Compta amb una extensa trajectòria docent i investigadora a la Universitat Jaume I que li va valdre nombrosos reconeixements com ara el Premi Ciències Ciutat de Castelló o el Premi del Consell Social de l’UJI. Així mateix, va ser professor visitant de la Universidad de Concepción, a Xile, i de la Universidad de Guayaqui, a Equador, país el Govern del qual li va atorgar la distinció de «Científico Sabio». En la introducció del llibre homenatge a Sanfeliu, Manuel M. Jordán, destaca com «la seua admirable obra docent i científica romandrà per sempre, com a bon geòleg que va estimar la seua terra i va gaudir amb el seu treball».

Publicacions UJI