25 ANIVERSARI | Sebastià Serrano: «La interdisciplinarietat facilita molt el desenvolupament del talent»

14/12/2015 | SCP
Compartir

Compartir

Facebook
X
Linkedin
Whatsapp
Gmail
Imprimir
  •  foment-investigacio Jornada_Investigacio_15DLL22_in

    Sebastià Serrano, catedràtic de Lingüística General i de Teoria de la Comunicació de la Universitat de Barcelona. | FOTO: Damián Llorens

La Facultat de Ciències Humanes i Socials ha celebrat les XX Jornades de Foment de la Investigació a les quals han assistit un centenar d’estudiants i estudiantes de l‘UJI i en les que s’han presentat més de 60 comunicacions dels àmbits de Traducció, Filologia, Història i Art, Filosofia, Comunicació i Educació.

El catedràtic de Lingüística General i de Teoria de la Comunicació de la Universitat de Barcelona, Sebastià Serrano, ha sigut l’encarregat d’oferir la conferència de cloenda titulada «La dimensió interdisciplinar en l'espai de les Ciències Socials» en la qual ha posat de relleu que el treball interdisciplinar porta a observar els fenòmens d’una manera distinta obrint noves possibilitats per a les diferents branques del coneixement. «Hem de jugar fort per la interdisciplinarietat en un moment en que es valora molt l’emprenedoria i la creativitat. La interdisciplinarietat facilita molt el desenvolupament del talent» ha afirmat.

El catedràtic ha fet un repàs històric dels efectes positius de la interdisciplinarietat per a avançar en el coneixement des dels temps de Newton. Així, ha explicat que els resultats obtinguts amb el tractament de determinats problemes de forma interdisciplinar, com ara la desencriptació de missatges en la II Guerra Mundial, va portar a una fascinació per aquesta forma de treball en els anys 40, un fet que va permetre desenvolupar moltes disciplines, especialment entre els anys 60 i 90.

D’altra banda, ha assenyalat que la interdisciplinarietat relacionada amb la neurociència és la que està més estesa actualment, atès que el 60% del treball internacional que es fa al món està relacionat amb el cervell. Així, ha apuntat que amb un millor coneixement del cervell es poden abordar de manera diferent els problemes i interpretar certs fenòmens amb altres ulls.

Al llarg de les jornades s’han abordat temes relacionats amb la carrera investigadora com ara la publicació de continguts en obert, la formació predoctoral o la gestió bibliogràfica, a través de conferències, tallers i taules rodones. A més, les comunicacions presentades es publicaran en la revista electrònica Fòrum de Recerca.

Fotografies

Altres notícies de la FCHS:

Especialistes internacionals analitzen els usos de la metàfora i el discurs en els nous escenaris del segle XXI

Estudiantat de Mestre d’Educació Primària mostra un projecte escènic d’educació musical a l’Auditori de Castelló

Informació proporcionada per: Servei de Comunicació i Publicacions