La professora Elsa González ocuparà la direcció acadèmica de la Universitat per a Majors La Universitat per a Majors inicia el curs 2015/2016 amb 925 alumnes

13/10/2015 | SCP

• Universitat per a Majors universitat-majors _MG_3774

Acte de benvinguda del curs 2015/2016. | FOTO: Efraim Vidal

La Universitat per a Majors de la Universitat Jaume I ha iniciat el curs amb el nomenament d'Elsa González Esteban, professora del departament de Filosofia i Sociologia, com a nova directora acadèmica en subtitució del professor Salvador Cabedo, jubilat ja, que passa a ocupar la direcció acadèmica honorífica.

L’acte de benvinguda del curs 2015/2016 d'aquest programa de formació permanent va tindre lloc el passat 28 de setembre al Paranimf de l'UJI.  El nombre de matriculats per a aquest nou curs és de 925 alumnes, dels quals 268 s'han inscrit a les diferents Aules per a Majors en les Seus de la Universitat per a Majors. Durant l’acte, al que va assistir el rector de l’UJI, Vicent Climent, els estudiants van poder gaudir del concert «Miradas sonoras».

La Universitat Jaume I, des de la seua creació en 1991, ha pretès respondre en el possible a les necessitats de tots els ciutadans, oferint pràcticament des del seu inici com a títols propis els estudis per a persones majors. En l’àmbit del Programa de Formació Permanent, la Universitat per a Majors ofereix a les persones majors de 55 anys la possibilitat d’accedir al títol Graduat Universitari Sènior en Ciències Humanes i Socials i cursar posteriorment algun dels Postgraus Sènior establerts. Mitjançant aquesta oferta acadèmica no es pretén directament la preparació per a l’exercici professional, sinó que es desitja contribuir a la millora de les capacitats humanes dels estudiants majors, tant des del punt de vista de la formació personal com de la seua participació en el desenvolupament social a través de la interacció en grups heterogenis, l’ús de les TIC i l’estimulació de la transferència de coneixement.

Cal destacar que aquest curs, en el que participen més de 80 professors, s’ha modificat l’oferta de postgrau amb una nova programació de la que formen part sis grups de postgrau.