La Clínica Jurídica i Criminològica de l’UJI avança en l’especialització en justícia ambiental i acció social amb un conveni amb la Fundació La Nou

09/04/2024 | SCP

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el president de la Fundació La Nou, Marcelino Herrero, han signat un conveni de col·laboració pel qual l’entitat social podrà participar en les activitats que desenvolupa la Clínica Jurídica i Criminològica de l’UJI. La Clínica és un espai d'aprenentatge en el qual l'estudiantat posa en pràctica els coneixements adquirits al llarg de la seua formació de grau i de postgrau resolent casos pràctics reals plantejats per sol·licitants també reals, actuant sense ànim de lucre i sota la tutoria i supervisió de professorat universitari i professionals de l'àmbit jurídic i criminològic.

Amb aquest nou conveni, la Clínica Jurídica i Criminològica de l’UJI fa un nou pas per a especialitzar-se en l’àmbit de la justícia ambiental i d’acció social. Cal destacar que La Nou és una fundació comunitària que pretén dinamitzar i enfortir les comunitats del medi rural valencià, canalitzant recursos i competències en favor del bé comú. Aquest conveni se suma a altres ja signats amb el Grup d'Estudis de la Naturalesa de les Pitiüses GEN-GOB i el Grup d'Estudi i Protecció dels Rapinyaires-Ecologistes en Acció (GER-EA) i la possible incorporació de l’ONG L'Arquet-Ecologistes en Acció de la Vall d'Uixó.

La signatura pública també ha comptat amb la participació de la secretària general de l’UJI, Cristina Pauner, i la professora Chiara M. Marullo com a coordinadora de l’àrea de justícia ambiental de la Clínica; mentre que per part de la Fundació La Nou també hi ha assistit María José Senent.

La metodologia docent de la Clínica persegueix formar l'alumnat en les competències, habilitats i destreses pròpies de professionals del dret i la criminologia, enfrontant-los als dilemes ètics que poden donar-se en l'exercici de tals professions, així com als problemes de la realitat social, especialment dels col·lectius més desfavorits. Es pretén també aconseguir professionals més conscients amb determinats sectors de la realitat social, formant-los en el compromís social i la sensibilització davant les desigualtats, a fi que adquirisquen una major consciència cívica i exercisquen així la responsabilitat social que la Universitat Jaume I, com a institució pública docent que és, està cridada a complir.