El projecte SURF celebra a l’UJI la primera reunió transnacional per a treballar en l’enfortiment de les comunitats rurals davant el canvi climàtic

14/03/2024 | SCP

La Universitat Jaume I ha acollit la primera reunió transnacional del projecte SURF (Sustainable Rural Future), emmarcat en el programa Erasmus+ KA220 en educació per a adults, del que l'UJI és sòcia, i orientat a enfortir les comunitats rurals davant dels desafiaments del canvi climàtic a través de processos participatius.

En la reunió han participat representants de diversos socis europeus, com INEUROPA i ARCES, d'Itàlia, i el Centre per al Desenvolupament Rural Sostenible Kranj i la Universitat de Liubliana, d'Eslovènia, a més de la Fundació Low Carbon Economy, que lidera el projecte.

Per part de l’UJI hi han assistit la vicerectora de Cultura, Llengües i Societat, Carmen Lázaro; el director de l'Aula de Nova Ruralitat, professor de Sociologia i responsable projecte, Xavier Ginés; el professor de Sociologia Daniel Castillejo i el tècnic del Programa d’Extensió Universitària Ángel Portolés.

L'objectiu principal de la reunió ha sigut alinear els objectius del projecte, discutir estratègies de gestió i implementació i establir les bases per a les activitats de disseminació.

A més, s’ha comptat amb la presència de la Xarxa Experta i s’ha debatut sobre el paper de l'agent de desenvolupament local en la relació UJI-territori. Així, aquesta trobada ha reforçat la importància de la col·laboració entre la universitat i la comunitat local en la promoció del desenvolupament sostenible i la possibilitat de replicar aquest cas d'èxit en altres països de la Unió Europea, a través del projecte SURF.