L’UJI i l’Ajuntament de Castelló presenten una nova edició dels premis Talent Emprenedor per a promoure la innovació, la creativitat i l’emprenedoria

20/02/2024 | SCP

La Universitat Jaume I i l’Ajuntament de Castelló han presentat la tercera edició dels premis al Talent Emprenedor de l'estudiantat de l'UJI, amb els quals es promou la innovació, la creativitat i l’emprenedoria en l’àmbit universitari. En l’acte de presentació, celebrat al Menador Espai Cultural, han participat el vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, David Cabedo, i l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco.

Finançada al 100% per l’Ajuntament de Castelló amb una dotació de 125.000 euros, aquesta tercera convocatòria estableix tres categories de premis: acceleració empresarial UJI-Ajuntament de Castelló; talent estudiantil amb vocació emprenedora, i idees disruptives vinculades als reptes de futur en àmbits estratègics per a la ciutat.

L’acte s’ha iniciat amb la intervenció del vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica, David Cabedo, qui ha explicat les diferents categories de la convocatòria i ha agraït a l’Ajuntament el recolzament que dona a l’emprenedoria universitària «perquè és aquest tipus d’emprenedoria, la que sorgeix del coneixement, l’única que té un altíssim potencial de creixement i la que té més possibilitats de desenvolupar idees de negoci amb un alt valor afegit que aporten llocs de treball qualificats i que a la fi generen riquesa en el territori». «Gràcies per aquesta visió de futur i aposta pel coneixement generat a la Universitat Jaume I que contribuirà de forma destacada al desenvolupament de la nostra ciutat» ha afegit.

Per la seua part, l'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco,  ha afirmat que «cada vegada que unim esforços l’Ajuntament i l'UJI, cada vegada que la ciutat recorre al talent que es genera a les aules, estem fent un Castelló amb més oportunitats, més innovador, més obert al món. Castelló és una ciutat que ha demostrat el seu caràcter emprenedor i innovador. Ho podem veure en el nostre sector ceràmic, en l'activitat del nostre port, en les empreses del Serrallo, o en la nostra Universitat Jaume I».

«El talent, les bones idees, són també la clau per a la creació d'ocupació. I amb la creació d'ocupació i d'empreses i la generació de riquesa, estarem fent també una ciutat més atractiva per a crear treball de qualitat, inversions i més talent. Volem que els joves de Castelló puguen desenvolupar la seua carrera professional ací, que no hi haja una fugida de cervells, que no hagen d'emigrar per a demostrar la seua vàlua o per a rebre el suport suficient per a posar en marxa la seua empresa. Perquè la retenció del talent a la nostra casa és fonamental per a garantir totes eixes bones notícies en el futur. I us assegure que des de l'Ajuntament estem fent els deures per a aconseguir eixe objectiu», ha conclòs.

Durant l’acte s’ha presentat el vídeo d’aquesta tercera edició i, Fernando Dolz, soci d’Airbiometrics, empresa guanyadora del primer premi de la categoria «Premis d’acceleració empresarial UJI-Ajuntament de Castelló» en l’edició anterior ha explicat la seua experiència destacant l’oportunitat i l’impuls que representa el premi.

Categories dels premis
La categoria d'acceleració empresarial UJI-Ajuntament de Castelló per a les millors empreses de recent creació atorgarà un premi de 30.000 euros i tres accèssits de 20.000 euros cadascun. Es premiarà les noves empreses amb les millors iniciatives emprenedores de triple impacte, amb una idea innovadora, amb impacte potencial de l'activitat de l'empresa a la ciutat que aprofiten les xarxes de recursos locals i viable comercialment.

En la categoria de talent estudiantil amb vocació emprenedora es concediran cinc premis de 4.000 euros cadascun. Es premiaran els projectes amb les millors iniciatives emprenedores, que podran ser desenvolupades en qualsevol de les branques de coneixement que es troben en els plans d'estudis universitaris: arts i humanitats, ciències, ciències de la salut, ciències socials i jurídiques i enginyeria i arquitectura.

La categoria d'idees disruptives vinculades als reptes de futur en àmbits estratègics per a la ciutat de Castelló lliurarà cinc premis de 3.000 euros cadascun. En aquest cas, es premiaran les millors idees derivades de la identificació de reptes de futur en àmbits estratègics per a la ciutat, que tinguen en compte els ODS i que aprofiten les xarxes de recursos locals.

El programa Talent Emprenedor, coordinat per la Càtedra INCREA d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge, està adreçat a l’estudiantat actual o titulats recents de l’UJI i, en el cas dels premis relatius a la creació d’empreses, aquestes han de tenir el domicili social i fiscal a Castelló.

El termini per a presentar les sol·licituds s’obrirà l’endemà de la data de publicació de la convocatòria en el DOGV i finalitzarà el 27 de març de 2024.