L'Aula Porcelanosa de Talent i Excel·lència de l'UJI celebra la primera edició dels premis a TFG i TFM

07/06/2023 | SCP

L'Aula Porcelanosa de Talent i Excel·lència de la Universitat Jaume I ha guardonat a tres estudiants de l'UJI com a reconeixement als treballs finals de grau i màster realitzats aquest curs acadèmic, en la primera edició dels premis de l'Aula.

L'acte de lliurament de premis, que ha tancat el cicle d'activitats del primer any de l'Aula, ha comptat amb la presència de María José Soriano, consellera delegada de Porcelanosa Grupo; Jorge Fabregat, responsable de Sistemes de Gestió i Qualitat de Porcelanosa, i Antonio Latorre, director de R+D+i de Porcelanosa Grupo. En representació de l'UJI ha assistit Arnaldo Moreno, catedràtic d'Enginyeria Química i director de l'Aula, així com els tres professors que han tutoritzat els treballs premiats: Eloísa Cordoncillo, Héctor Beltrán i Francisco Javier Garcia Tingues.

El primer treball guardonat ha sigut el de Ramón Vicent Guimerà Vives, amb el seu Treball Final de Grau en Enginyeria Química titulat Diseño de un horno eléctrico discontinuo monoestrato para una planta piloto de fabricación de baldosas cerámica. En la investigació es presenta el disseny d'un forn que considera múltiples variables: els materials d'aïllament, i el procés de calfament i refredament de la màquina, amb l'objectiu de reduir les emissions de CO₂.

Silvia Blasco Zarzosa ha rebut un altre dels premis pel seu Treball Final de Grau en Química, amb el títol Sustainable multifunctional pigments, que estudia l'impacte dels pigments freds com a estratègia de reducció de temperatures: des de la forma de preparació fins a la seua completa caracterització i propietats.

El tercer treball guardonat ha sigut el de Damián Carrasco Font amb el seu Treball Final de Màster en Tecnologia Ceràmica: Desarrollo de soportes de gres porcelánico con menor impacto medioambiental. L'objectiu de l'estudi ha sigut la cerca de formulacions de pastes amb l'ús adequat de noves matèries primeres per a aconseguir la reducció de les temperatures de cocció.