L'UJI capta més de 7,7 milions d'euros en Horitzó Europa des de la posada en marxa del programa La Universitat ha organitzat una jornada informativa per a fomentar la participació del personal investigador en el programa marc d'investigació i innovació de la Unió Europea.

30/10/2023 | SCP

La Universitat Jaume I ha aconseguit captar més de 7,7 milions d'euros des de la posada en marxa en 2021 d'Horitzó Europa, el programa marc d'investigació i innovació de la Unió Europea. La captació d'aquests fons, destinats al desenvolupament de 16 projectes d'investigació, quatre d'ells coordinats per l'UJI; una ajuda ERC-Advanced, dues xarxes doctorals i altres actuacions d'investigació i innovació, suposa que, en menys de tres anys, s'ha aconseguit el 55% del retorn econòmic previst i el 40% de les ajudes previstes per a tot el període d'execució d'Horitzó Europa, que comprén fins a 2027.

Aquestes són algunes de les dades que ha compartit la rectora de l'UJI, Eva Alcón, en el marc de la Jornada Informativa sobre Horitzó Europa que es desenvolupa durant dos dies a la Universitat amb l'objectiu de fomentar la participació del personal investigador de l'UJI en aquest programa. En la inauguració de la jornada, la rectora ha estat acompanyada per vicerector d'investigació de l'UJI, Jesús Lancis; i el coordinador d’Enterprise Europe Network-SEIMED, José Vilar.

«Aquest programa és altament competitiu, però té un potencial enorme per a la captació de finançament europeu i, amb aquesta doble sessió informativa, pretenem proporcionar les eines necessàries per a presentar propostes amb les màximes garanties d'èxit per a així desenvolupar projectes d'investigació i ciència excel·lent en un marc de col·laboració internacional», ha explicat la rectora. En aquest sentit, ha animat al personal investigador a «fer el pas i explorar les oportunitats de participació en aquest instrument fonamental d’R+D+i i, així, posar en valor a Europa la investigació i innovació excel·lent desenvolupada a l'UJI».

Aquesta edició de les jornades se centra en el Pilar 2 del programa: «Desafiaments Globals i Competitivitat Industrial Europea», que finança la investigació dins dels reptes socials, aspira a reforçar les capacitats tecnològiques industrials i estableix missions amb objectius orientats cap a grans desafiaments globals: salut, canvi climàtic, energies renovables, mobilitat, seguretat, digital, materials, entre altres.

El coordinador de EEN-SEIMED, José Vilar, ha oferit la primera ponència sobre el Pacte Verd Europeu i el programa Horitzó Europa, que ha donat pas a diferents xarrades sobre el Pilar 2 del programa centrades en els diferents clústers. Aquesta primera sessió s'ha completat amb una xarrada sobre les claus d'èxit en les propostes, els serveis de l’Enterprise Europe Network-SEIMED i els resultats de participació de la Comunitat Valenciana en Horitzó Europa.