Els Serveis de Suport a Persones amb Discapacitat de les Universitats Espanyoles són un dels motors de canvi per a aconseguir una societat més inclusiva, tolerant, accessible i transparent.
Des del principi d'igualtat d'oportunitats durant aquests anys s'han consolidat els serveis de suport a les persones amb discapacitat en les nostres universitats, assumint els principis d'inclusió educativa d'acord amb la legislació internacional, nacional i universitària. L'any 2009 les universitats van crear la Xarxa dels Serveis de Suport a les Persones amb Discapacitat en la Universitat (d'ara en avant Xarxa SAPDU) col·laborant amb la comissió sectorial de CRUE Assumptes Estudiantils.
Ara, en el desè aniversari de la Xarxa SAPDU i després de més de vint anys d'exercici professional en les universitats, les persones que treballen en els serveis de suport universitaris han conjuminat els valors i els principis que regulen la seua pràctica com a professionals en un decàleg ètic professional. Així, coincidint amb el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat llancem la campanya #decalogoSAPDU en la qual es vol donar a conèixer aquest decàleg fonamentat en valors de dignitat humana, llibertat i igualtat, com es contemplen en la Declaració Universal dels Drets Humans i en la Convenció Internacional dels Drets de les Persones amb Discapacitat.
Actualment els serveis atenen a més de vint-i-dos mil persones, la qual cosa suposa que en una dècada s'ha incrementat l'atenció en més d'un 125%. No obstant això, queda per molt per fer, és necessari continuar potenciant la inclusió de les persones amb discapacitat, tant dins com fora del sistema universitari. Aquest enfocament transversal concerneix a tota la comunitat universitària i a la societat.
L'elaboració d'aquest codi ètic posa en el paper els principis que comparteixen tots els serveis i aporta un senyal d'identitat sobre els valors professionals que es desenvolupen en les universitats en l'atenció a la diversitat, establint un compromís tècnic amb el desenvolupament dels drets i responsabilitats tant del professional com de les persones que tots els dies fan ús d'aquests serveis.
Aquests són els deu principis: