L’UJI i la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives fomentaran la igualtat en la diversitat entre la comunitat universitària i la seua transferència a la societat

06/09/2018 | SCP

•  conveni-igualtat-diversitat Conveni_Conselleria_Igualtat_18DLL27_in

FOTO: Damián LLorens

La rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, han signat dimecres 5 de setembre de 2018 un conveni de col·laboració per a la realització d’activitats relacionades amb la igualtat en la diversitat mitjançant el foment dels valors de la diversitat com a eina de cohesió i enriquiment social en l’àmbit universitari.

Després de l’acte, Mónica Oltra ha assegurat que «l’única normalitat és la diversitat, perquè totes les persones són úniques i irrepetibles». Per això, ha afegit, «no és suficient únicament posar fi a la discriminació, sinó que cal procurar que totes les persones tinguen els elements necessaris per al seu desenvolupament personal». La consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha indicat que una societat igualitària és «més eficient econòmicament, hi ha una millor distribució de la riquesa i la renda per càpita i la Comunitat Valenciana aspira a estar a l’avantguarda en aquests temes».

Per la seua banda, Eva Alcón ha indicat que el conveni «permet visualitzar el dret que tenen totes les persones a ser diferents» perquè «reconèixer la diversitat és l’única via que ens farà avançar com a societat més lliure, igualitària i molt més justa». La rectora de l’UJI ha destacat que les investigacions sobre aquest tema demostren el patiment de les persones pel rebuig de la societat a causa de la seua diversitat i ha incidit en la importància de les accions de sensibilització i de la transferència d’aquest coneixement a la ciutadania.

El conveni subscrit persegueix com a objectiu el foment de la igualtat en la diversitat a través d’accions relacionades amb la política d’igualtat, especialment polítiques LGTBI, de diversitat familiar, de diversitat ètnica, religiosa i de culte, per a la no-discriminació i garantia d’igualtats d’oportunitats.

En concret, es realitzaran activitats de formació i sensibilització del professorat, personal d’administració i serveis i estudiantat mitjançant cursos, seminaris i altres activitats culturals relacionades amb la diversitat afectiva i sexual, ètnica i cultural, religiosa i familiar; es desenvoluparà i consolidarà un protocol d’acompanyament per a garantir el dret a la identitat de gènere, l’expressió de gènere i la intersexualitat dels membres de la comunitat universitària; s’iniciaran estudis d’investigació i unitats d’orientació i atenció de la diversitat.

Totes aquestes activitats seran subvencionades per la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives amb un import de 20.000 euros per a l’any 2018.

Fotonotícia